۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۷
لزوم ایجاد زیرساخت های موردنیاز برای رونق صادرات محصولات دانش بنیان همدان
رئیس پارک علم و فناوری همدان تاکید کرد:

لزوم ایجاد زیرساخت های موردنیاز برای رونق صادرات محصولات دانش بنیان همدان

همدان - مرادی، رئیس پارک علم و فناوری همدان گفت: ایجاد زیرساخت های لازم برای رونق صادرات محصولات دانش بنیان و فناور همدان امری ضروری است تا با ایجاد انگیزه توسعه تولید و صادرات را رقم بزنیم.

محمد حسن مرادی در گفتگو با خبرنگار بازار به تشریح ریز برنامه های پارک علم و فناوری همدان در راستای تحقق شعار سال پرداخت و گفت: امسال برآنیم تا برای نخستین بار در تاریخ فعالیت پارک با ایجاد زیرساخت های فنی لازم، اراضی پارک را برای رونق فعالیت تولید مبتنی بر فناوری و دانش به شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور زیرمجموعه پارک واگذار کنیم.

رئیس پارک علم و فناوری همدان ادامه داد:  موانع پیش روی این شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناوری برای ساخت را که شامل پیگیری از سازمان های مربوطه از قبیل شهرداری و دیگر سازمان ها هستند را رفع خواهیم کرد.

وی با تصریح بر اینکه شرکت های دانش بنیان و پارک های علم و فناوری نقش آفرینان اصلی تحقق شعار سال ۱۴۰۰ هستند، برنامه بعدی پارک علم و فناوری همدان برای تحقق شعار سال ایجاد زیرساخت های لازم درراستای رونق صادرات محصولات دانش بنیان و فناور است.

وی افزود: مسئله بازاریابی عامل اصلی ایجاد انگیزه و توسعه تولید است و صادرات عامل خوبی برای ارزآوری کشور و شرکت های مربوطه به شمار می رود که باید به آن توجه داشت.

مرادی تاکید کرد: طبق برنامه ریزی ها از طریق ایجاد نمایشگاه های حضوری و مجازی در کشورهای همسایه این مهم به واقعیت می پیوندد و برای رفع موانع آن نیز با کارگزاری های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هماهنگی هایی صورت پذیرفته است.

رئیس پارک علم و فناوری همدان در تشریح برنامه های پارک در شهرستان های تابعه استان همدان نیز بیان کرد: به فراخور شرایط شهرستان های استان همدان و در تمامی آن ها، مراکز نوآوری و شکوفایی و نیز مراکز رشد واحدهای فناور ایجاد شده است.

کلید واژه و اهرم موثر در تحقق شعار سال حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و پارک های علم و فناوری است

وی ادامه داد: فعالیت شرکت ها را از لحاظ مالی، ساختاری و پشتیبانی تقویت می کنیم و در این بخش نیز از حمایت های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور کمک گرفته ایم.

رئیس پارک علم و فناوری همدان کلید واژه و اهرم موثر در تحقق شعار سال را حمایت از شرکت های دانش بنیان و واحدهای فناور و پارک های علم و فناوری دانست و گفت: تلاش خود را برای تحقق منویات مقام معظم رهبری معطوف می کنیم.

کد خبر: ۸۵٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha