۸ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۱
خطرات و مزایای فعالیت در رمزارزها و فارکس چیست؟
یادداشت کارشناس؛

خطرات و مزایای فعالیت در رمزارزها و فارکس چیست؟

دکتر امیرآبادی، فعال و مدرس بازارهای مالی در یادداشتی اختصاصی برای بازار به مضرات و مزایای فعالیت در بازارهای جهانی پرداخته است.

رحمان معصوم پور امیرآبادی؛ بازار: این روزها سوالات زیادی درباره فعالیت در بازارهای فارکس و رمزارز">رمزارز پرسیده می شود در این یادداشت مضرات و مزایای حضور در این دو بازار مهم جهانی گفته شده است.

مزایای فعالیت در فارکس
بازار فارکس در ۲۴ ساعت شبانه روز و در هفت روز شما می توانید با یک سیستم رایانه ای و یک اینترنت درآمدزایی داشته باشید، با استفاده از فارکس با کمیسیون مواجه نیستید و فقط هزینه های پخش در هر جفت ارز را پرداخت می کنید.

خطرات فعالیت در فارکس
شما با سرمایه گذاران باتجربه و بانک های بزرگ جهانی روبرو هستید و باید استراتژی داشته باشید، بازار فارکس در طول روز متفاوت است، تنها چند ساعت مهم وجود دارد که امکان حرکت بزرگ را به شما می دهد، همیشه سرمایه های خرد را باید با مدیریت ریسک در این بازار وارد شد، باید با پولی که آن را از دست می دهیم وارد شویم. اگر در این بازار هیجانی شویم و با حجم بالای سرمایه خود معامله کنیم قطعا مدت کوتاهی مهمان این بازار خواهیم بود و اگر با استراتژی و رفتار علمی برپایه رفتار فاندامنتال و تکنیکال در این بازار فعالیت کنیم می توانیم سال های سال در این بازار به فعالیت بپردازیم.

مزایای فعالیت در رمزارز">رمزارز
اساس فناوری بلاک چین بر پایه توزیع عادلانه است، پردازش اطلاعات به منظور صحت سنجی و ذخیره شبکه به صورت غیرمتمرکز انجام می شود، امنیت و عدم امکان حملات مکرر هکرها به شبکه یکی از بهترین مزایای فناوری بلاک چین و رمزارزها است.

شفافیت مزیت دیگر بلاک چین است، تمام ذی نفعان بر همه چیز دسترسی دارند، همه فعالان بازار بیت کوین دسترسی مشاهده نوع معاملات را دارند، آخرین مزیت بیت کوین بستری مناسبی برای کارآفرینی برای طیف وسیعی از کاربران است.

خطرات رمزارزها
تمام بازارها خطراتی دارند که این بازار هم خطراتی دارند، این بازار برخلاف بازارهایی مانند بورس و سهام فاقد قوانین است و بسیاری از اتفاقات در این بازار قابل پیگیری قضایی نیست، اطلاعاتی مبنی بر اطلاعات خاص نهنگ ها یا لیدرهای بازار وجود ندارد، دستکاری قیمت ارز دیجیتال در نبود قوانین جامع برای تصاحب دارایی سهامداران خرد وجود دارد. نوسان های شدید این بازار خطر دیگری است که ممکن است سرمایه گذاران در یک لحظه بدون رعایت اصول سرمایه گذاری با ضررهای هنگفت مواجه کند.

آیا بازار رمزارز">رمزارز و فارکس باید قانونی شود؟
اقتصاد رکن اصلی هر کشور است و هر سیستم قانون گذار می داند برای فعالیت باید در بازارهای جهانی فعال شود و باید یک رسم قانونی در این بازار وجود داشته باشد تا همه چیز در کلان در نظارت دولت باشد.

به طور کلی خرید و فروش در ارزهای دیجیتال جرم نیست، چون هیچ قانونی بر ممنوعیت در ارزهای دیجیتال وجود ندارد و تا زمانی که قانون صراحتا در این مساله نباشد این مساله جرم نیست. 

آیا ارز خارج نمی شود؟
با استقبال رمزارز زمینه ای فراهم شده که همه کشورهای دنیا اعم از ایران به فعالیت در این بازار بپردازند اما یکی از مخاطرات مهم رمزارزها خروج ارز از کشور است، ریشه این مساله هم ابهام و بلاتکلیفی سرمایه گذاران خرد بوده و باعث شده سرمایه گذاران به این سمت بیایند، نبود امنیت روانی در بازار سرمایه ایران باعث شده سرمایه گذاران به فارکس و رمزارز بیایند.

در صورت آموزش و آگاهی وجود سرمایه گذاران در این بازارهای به نفع کشور است زیرا اگر فعالیت حرفه ای باشد بیشتر از آنکه ارز از کشور خارج شود باعث وارد شدن ارز به داخل کشور خواهد شد و تقاضای ارز را در کشور کم خواهد کرد.

کد خبر: ۸۵٬۷۶۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha