۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۶
بهره‌برداری از ۶ نیروگاه کوچک مازندران
مدیرعامل آب منطقه ای مازندران خبر داد:

بهره‌برداری از ۶ نیروگاه کوچک مازندران

گلوگاه - مدیرعامل آب منطقه ای مازندران گفت: شش نیروگاه مقیاس کوچک در پایین دست سدهای استان در مدار بهره برداری قرار دارند.

محمدابراهیم یخکشی در گفتگو با خبرنگار بازار، شمار نیروگاه‌های کوچک ایجاد شده در پایین دست و حاشیه سدهای استان را شش واحد بیان کرد و افزود: تعدادی نیروگاه کوچک نیز در حاشیه سدها و حاشیه بستر رودخانه ها در دست احداث است.

وی با اشاره به رشد ۳۶ درصدی آبگیری سدهای مازندران در سال جاری اظهار داشت: در حال حاضر ۳۱۱ میلیون مترمکعب از سدهای استان آبگیری شده که بخشی از آن برای کنترل و مدیریت سیلاب رهاسازی شده است.

مدیرعامل آب منطقه‌ای مازندران با بیان اینکه فصل شالیزاری در استان شروع شده است، لایروبی سردهنه های کشاورزی را از جمله طرح ها بیان کرد و گفت: بیش از هزار و ۸۰۰ سردهنه سنتی و ۱۰۰ سردهنه مدرن برای تامین آب کشاورزی در استان آماده سازی شده است.

یخکشی یادآور شد: همچنین ده‌ها بند و سد انحرافی برای تامین آب شالیزارها و کشت و کار برنج که از دشت تا کوه کشیده شده، آماده شده است.

مدیرعامل آب منطقه ای مازندران ساماندهی چاه های کشاورزی و لایروبی پاکسازی رودخانه ها را از دیگر اقدامات برای مدیریت منابع آبی برشمرد و گفت: لایروبی رودخانه کچیرود در محدوده روستای ازباران فریدونکنار با اعتبارات حوادث استان صورت گرفته است.

کد خبر: ۸٬۵۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha