۱۹ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۶:۴۳
صادرات آبزیان از سیستان و بلوچستان اشتغال پایدار ایجاد می‌کند
مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان:

صادرات آبزیان از سیستان و بلوچستان اشتغال پایدار ایجاد می‌کند

زاهدان- مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: صادرات انواع ماهی و میگو از بنادر این استان به خارج از کشور یکی از مهمترین راهکارهای ایجاد اشتغال پایدار و کمک به رونق تولید در منطقه است.

به گزارش خبرگزاری بازار به نقل از روابط عمومی دامپزشکی سیستان و بلوچستان، سید مهدی حسینی اظهار داشت: آبزی پروری صنعتی نوپا و رو به رشد در کشور است که با توجه به آینده روشن این صنعت، سرمایه‌گذاری و توجه به آن عاملی موثر بر افزایش توان تولیدی و صادراتی کشور در این حوزه است.

وی گفت: ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و شرایط ایده‌آل تولید و وجود بازار مصرف در خارج از کشور امکان رشد و پیشرفت مناسبی برای صنعت آبزی پروری را داراست که این مهم مستلزم ارتقای اطلاعات و دانش، آموزش نیروهای تخصصی در زمینه آبزی پروری و صنایع وابسته مانند بسته بندی، جذب و تداوم سرمایه‌گذاری از بخش خصوصی و دولتی، حفظ بازارهای هدف با ارتقای سطح کیفی و کمی محصولات صادراتی و تجهیز بنادر و مراکز آبزی پروری به فناوری‌های مدرن در این حوزه است.

مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان افزود: بنادر استان تاثیر بسزایی در رشد صنعت آبزی پروری و صادرات انواع آبزیان اعم از ماهی ماکول و غیر ماکول و میگو به خارج از کشور داشته است.

وی بیان کرد: صادرات آبزیان از بنادر سیستان و بلوچستان به مقصد کشورهایی همچون امارات، بنگلادش، تایلند،روسیه، ژاپن، سریلانکا، سنگاپور، عمان، مالزی و هنگ کنگ انجام می‌شود.

کد خبر: ۸٬۵۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha