۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
اجرای بسته مقررات‌زدایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس
مدیر نظارت بر نهادهای مالی اعلام کرد

اجرای بسته مقررات‌زدایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس

فدایی، مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: از امروز بسته مقررات‌زدایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری در بورس اجرایی می‌شود.

به گزارش بازار، میثم فدایی درباره اجرای بسته مقررات‌زدایی صندوق‌های سرمایه‌گذاری بورسی افزود: از آنجا که صندوق‌های سرمایه‌گذاری یکی از ابزارهای تامین مالی شرکت‌ها هستند در نظر داریم با انتشار اوراق و تامین مالی بلند مدت، از این شرکت‌ها حمایت کنیم.

وی ادامه داد: در بسته مقررات زدایی بسیاری از قوانین و مقررات را حذف کردیم که باعث می‌شود صندوق‌های سرمایه‌گذاری امکان تامین مالی بیشتری داشته باشند.

فدایی افزود: در گذشته یک سری محدودیت‌ها بدلیل شرایط بازار و اقتصاد کلان وجود داشت از جمله اینکه پیش از این، مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری فقط می‌توانستند یک صندوق با درآمد ثابت تحت مدیریت خودشان داشته باشند که این محدودیت هم اکنون برداشته شده است.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهادار ادامه داد: صدور و ابطال روی پلت فرم‌های آنلاین یکی دیگر از مواردی است که دستخوش تغییرات شده است؛ با توجه به اینکه افراد جوان تمایل دارند اقدامات مالی خود را به صورت آنلاین انجام دهند پلت فرم آنلاین را در دستور کار خود قرار دادیم.
*ثبت نام بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی
فدایی با اشاره به اینکه انتخابات شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از بزرگترین انتخابات‌های اقتصادی کشور است گفت: سهامداران شرکت‌های سرمایه گذاری استانی در کل کشور پراکنده هستند و هیات مدیره شرکت‌ها با رای سهامداران خرد انتخاب می‌شوند.

وی با بیان اینکه بیش از ۲ هزار و ۲۰۰ نفر در انتخابات شرکت‌های سرمایه گذاری استانی ثبت نام کردند گفت: نماد ۲۵ شرکت سرمایه‌گذاری استانی در بورس درج شده است و برخی از این نمادها در بورس در حال معامله هستند.

وی افزود: ارزش شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان است.

فدایی ادامه داد: بدلیل تاخیر دربرگزاری مجامع عمومی شرکت‌ها، این مجمع بصورت فوق‌العاده و با حضوربیش از ۵۰ درصد به علاوه یک سهامدار برگزار می‌شود و در صورت به حد نصاب نرسیدن حضور سهامداران، مجمع در نوبت دوم با حضور حداقل سهامداران برگزار می‌شود.

مدیر نظارت بر نهادهای مالی سازمان بورس و اوراق بهاداربا بیان اینکه زمان برگزاری مجامع بر روی سامانه کدال نمایان می‌شود گفت: از دارندگان سهام عدالت تقاضا دارم با ثبت نام در سامانه سجام و از طریق درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه، در جلسه مجمع الکترونیک (سامانه دیما) شرکت کنند و افراد دارای صلاحیت را به عنوان عضو هیات مدیره شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی انتخاب کنند.

وی با بیان اینکه مجامع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی از ۱۱ اردیبهشت ماه برگزار می‌شود تصریح کرد: زمان ثبت‌نام در انتخابات مجمع شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی در ۲۸ فروردین ماه ۱۴۰۰ به اتمام رسید و تا ۵ اردیبهشت ماه نیز ثبت نام کنندگان می‌توانستند مشخصات خود را اصلاح کنند.

وی ادامه داد: ارزش برخی از شرکت‌های سرمایه گذاری استانی بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان است و اگر درست مدیریت شوند محرکی برای توسعه استان‌ها خواهد شد.

وی بیان کرد: براساس دستورالعمل تایید صلاحیت حرفه‌ای که به تایید سازمان بورس و اوراق بهادار رسیده است افراد از نظر تحصیلی، تجربی و حرفه‌ای تایید صلاحیت می‌شوند. داوطلبان باید مدرک تحصیلی مرتبط داشته باشند و از نظر تجربی سابقه‌ی حضور دربازار سرمایه و مدیریت شرکت‌ها را داشته باشند ما بر روی این موضوع تاکید داریم، زیرا بسیاری از داوطلبان اطلاعات کمی از قانون تجارت دارند.

کد خبر: ۸۵٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha