۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۴
پروژه احداث جاده جدید سنندج-مریوان ۹۵ درصد پیشرفت دارد
مدیرکل راه وشهرسازی کردستان :

پروژه احداث جاده جدید سنندج-مریوان ۹۵ درصد پیشرفت دارد

سنندج- مدیرکل راه و شهرسازی کردستان از پیشرفت ۹۵ درصدی پروژه جاده سنندج- مریوان خبر داد و گفت :امیدواریم با تامین منابع اعتباری لازم این پروژه تا پایان خرداد امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی کردستان، عرفان مرادی اظهار داشت: طول پروژه جاده جدید سنندج – مریوان ( واریانت تیژتیژ-گاران ) ۵۲ کیلومتر است که عملیات اجرایی ۴۴ کیلومتر از پروژه به اتمام رسیده و مردم منطقه به طور غیر رسمی درحال استفاده و بهره برداری از آن هستند.

وی افزود: در این پروژه هم چنین سه دستگاه تونل به طول کلی سه هزار و  ۶۳۰ متر وجود دارد که کار ساخت فیزیکی تونل‌ها به اتمام رسیده وعملیات نصب روشنایی و تهویه نیز در حال اجرا است.

مدیرکل راه و شهرسازی کردستان گفت: درصورت تامین نقدینگی موردنیاز برای تهیه و خرید تاسیسات برقی و هم چنین تامین قیر برای آسفالت هشت کیلومتر مانده از مسیر تا پایان خرداد امسال، پروژه به سرانجام می‌رسد و افتتاح خواهد شد.

مرادی با اشاره به هزینه های سرسام آور ساخت راه در استان کردستان گفت : برای اجرای این حجم از عملیات در پروژه تیژتیژ- گاران تاکنون بیش از ۵۱۲ میلیارد تومان هزینه شده است.

کد خبر: ۸۵٬۶۴۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha