۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۳
کاهش ۳۷ درصدی بارندگی به مزارع گندم دیم خسارت وارد کرده است
عضو کمیسیون کشاورزی مجلس:

کاهش ۳۷ درصدی بارندگی به مزارع گندم دیم خسارت وارد کرده است

اوسطی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: بر اساس مدل‌ها و پیش بینی‌های ارائه شده توسط کارشناسان در شورای عالی آب کشور به صورت میانگین تاکنون ۳۷ درصد میزان بارندگی کاهش پیدا کرده است.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، پرویز اوسطی  نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی، در خصوص کاهش میزان بارندگی و خسارت به کشت‌های دیم، گفت: در سال جاری شرایط خشکسالی بر کشور حاکم است و بر اساس مدل‌ها و پیش بینی‌های ارائه شده توسط کارشناسان در شورای عالی آب کشور به صورت میانگین تاکنون ۳۷ درصد میزان بارندگی کاهش پیدا کرده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در سال جاری با کاهش جدی میزان بارندگی در سطح کل کشور مواجه هستیم، افزود: در استان‌های جنوبی و جنوب شرق کشور به مراتب میزان بیشتری از کاهش بارندگی را شاهد هستیم.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در حال حاضر کاهش میزان بارندگی خسارت خود را به مزارع گندم دیم وارد کرده است، عنوان کرد: زمانیکه رطوبت محیط کاهش پیدا می‌کند و کشت‌ها ضعیف می‌شوند سرمازدگی خسارت بیشتری وارد می‌کند.

نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شرایط خشکسالی متفاوت از شرایط عادی است، گفت: سازمان مدیریت بحران کشور کارگروه‌های خاصی دارد که باید با تشکیل جلسه شرایط کشاورزان دیم را با توجه به بروز خشکسالی رصد کنند تا کشاورزان و تولیدکنندگان حمایت‌های لازم در مقابله با خشکسالی را دریافت کنند.

کد خبر: ۸۵٬۶۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha