۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰
 هنرمندان صنایع دستی در زنجان تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند/ فعالیت ۶۵۶ فروشگاه صنایع‌دستی
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

هنرمندان صنایع دستی در زنجان تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند/ فعالیت ۶۵۶ فروشگاه صنایع‌دستی

زنجان- ارجمند، مدیرکل میراث فرهنگی زنجان با بیان اینکه  اشتغال‌زایی صنایع‌دستی در استان از سایر بخش‌ها بیشتر است، گفت: طی سالجاری هنرمندان صنایع دستی تسهیلات بلاعوض دریافت می‌کنند.

امیر ارجمند در گفتگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیماری کرونا خسارت زیادی را به هنرمندان صنایع دستی در زنجان وارد کرده است، گفت: تمام هنرمندان صنعتگر در استان تسهیلات بلاعوض دریافت خواهند کرد. 

وی با بیان اینکه هنرمندان صنعتگر شهری و روستایی در استان زنجان شناسایی شدند، اظهار کرد: این هنرمندان به علت شیوع کرونا و بسته شدن بازار از نظر مالی وضعیت مناسبی ندارند. 

مدیرکل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی زنجان گفت: تعداد زیادی از کارگاه‌های صنایع دستی استان از چند ماه گذشته مواد اولیه بسیاری خریداری کردند تا برای نمایشگاه‌های نوروزی تولید داشته باشند و آن را عرضه کنند که با شیوع بیماری کرونا مواد اولیه و محصولاتشان در کارگاه‌ها مانده است.

 ارجمند تاکید کرد: درحال برآورد میزان خسارت وارده شده به این کارگاه‌ها هستیم تا با ارسال آن به وزارتخانه اعتباری برای اعطای تسهیلات ارزان قیمت به این کارگاه‌ها بگیریم.

وی افزود: در استان زنجان ۷۰۰ طرح با میزان اشتغال یک‌ هزار و ۱۰۰ نفر برای تسهیلات خسارت کرونا در سامانه کارا ثبت‌نام کردند که میزان تسهیلات درخواستی ۱۰۶ میلیارد ریال بود که تاکنون ۴۰۰ طرح با میزان اشتغال ۵۰۰ نفر تسهیلات دریافت کردند. 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان  تصریح کرد: اشتغال‌زایی صنایع‌دستی در استان زنجان از سایر بخش‌ها بیشتر است. 

ارجمند با بیان اینکه ۶۵۶ فروشگاه صنایع‌دستی در سطح استان فعال است، گفت: طی سالجاری حمایت از صنعتگران و هنرمندان صنایع دستی در استان تقویت می شود.

کد خبر: ۸۵٬۵۹۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha