۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۳
ساخت ۱۲۳۵ واحد مسکونی در استان قزوین آغاز شد
از طرح اقدام ملی مسکن؛

ساخت ۱۲۳۵ واحد مسکونی در استان قزوین آغاز شد

قزوین- مدیرکل بنیاد مسکن قزوین گفت: عملیات اجرایی ساخت ۱۲۳۵ واحد از طرح اقدام ملی مسکن در شش شهر و ناحیه مهرگان در استان توسط بنیاد مسکن آغاز شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی بنیاد مسکن قزوین، اصغر گونجی اظهار داشت: یکی از طرح هایی که برای خانه دار شدن مردم در این دولت کلید خورده اجرای طرح اقدام ملی مسکن است که با واگذاری زمین رایگان از سوی اداره راه و شهرسازی این طرح در استان قزوین هم عملیاتی شده است.

وی اضافه کرد: سهمیه استان قزوین که باید توسط بنیاد مسکن در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر ساخته شود ۴۸۱۰ واحد است که تاکنون ۳۱۴۵ نفر برای دریافت آن ثبت نام کرده اند.

۶۹۴ واحد در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت ساخته می شود
مدیرکل بنیاد مسکن قزوین ادامه داد: در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار جمعیت استان از جمله اقبالیه، تاکستان، آبیک، محمودآباد، بیدستان و بوئین زهرا اقدام به تامین مسکن شده که تاکنون طراحی ۶۹۴ واحد در این شهرها آغاز شده است.

گونجی یادآور شد: پس از پایش اولیه در این شهرها یک هزار و ۴۵۵ نفر واجد شرایط شناخته شده اند که تاکنون ۹۳۴ نفر وجه اولیه خود راواریز کرده‌اند.  

وی اظهار داشت: در حال حاضر عملیات اجرایی طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای تاکستان، اقبالیه، محمودآباد و بیدستان آغاز شده و در مرحله پی کنی، احداث فوندانسیون و اجرای اسکلت و در بویین زهرا در حال صدور پروانه ساختمانی است.  

ساخت یک هزار و ۳۵ واحد اقدام ملی مسکن در مهرگان
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین گفت: عملیات اجرایی ساخت یک هزار و ۲۳۵ واحد از طرح اقدام ملی مسکن در ناحیه شهری مهرگان در سه سایت آغاز شده که پیمانکاران هم تعیین شده است.

گونجی اضافه کرد: آماده سازی سایت‌ و تجهیز کارگاه پروژه ۵۱۰ واحدی به پایان رسیده و ۲ سایت دیگر در مرحله تجهیز کارگاه است که امیدواریم در ۱۸ ماه ساخت واحدها تکمیل شود.

وی تصریح کرد: نحوه ساخت این واحدها به صورت صنعتی و بهره گیری از فناوری‌های نوین است که سرعت کار بالا خواهد رفت و با استفاده از پیمانکاران مجرب و با رتبه یک کشوری امیدواریم این طرح در زمان مقرر واگذار شود.

طرح اقدام ملی مسکن با زیربنای ۷۵ تا ۸۵ مترمربع ساخته می شود
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین اظهار داشت: این واحدها در ۲ تا ۳ طبقه و هر بلوک ۶ واحد با زیربنای ۷۵ تا ۸۵ مترمربع ساخته می شود و تامین پارکینگ‌ها نیز در حیاط واحدها پیش بینی شده است.

وی گفت: ضمن رعایت مقررات ملی ساختمان و نکات فنی و  کیفی در ساخت، با توجه به تراکم کم واحدها نیازی به تعبیه آسانسور ندارد و با این کار هزینه ساخت کاهش یافته و توان مالی متقاضیان جوابگو خواهد بود.

گونجی اضافه کرد:  در اجرای طرح اقدام ملی مسکن مبلغ ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی و ۴۰ میلیون تومان آورده اولیه متقاضی پیش بینی شده که مابقی هزینه ها بتدریج از افراد دریافت می شود.

توجه به معماری ایرانی در ساخت واحدهای مسکونی در اولویت قرار دارد
مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قزوین بیان کرد: توجه به معماری ایرانی در ساخت واحدهای مسکونی در اولویت قرار دارد و نماهای آجر و سیمان برای سبک سازی و زیباسازی این واحدها پیش بینی شده است.

گونجی تامین مسکن روستایی را نیز از دیگر وظایف بنیاد مسکن دانست و یادآورشد: در حال حاضر ۲۵ درصد جمعیت استان در روستا و ۷۵ درصد در شهرها سکونت دارند که پیش بینی می شود جمعیت شهری با ۱۰ درصد افزایش روبرو شود که نوسازی واحدهای فرسوده و بافت روستایی و مقاوم سازی ساخت و سازها در این مناطق مورد توجه جدی است تا از مهاجرت روستاییان جلوگیری شود.

وی گفت: ساخت مسکن برای محرومان و نیازمندان با تامین زمین رایگان از سوی بنیاد مسکن مورد توجه قرار دارد که با تسهیلات قرض الحسنه تا سقف ۴۰ میلیون تومان در حال حاضر ساخت ۸۵ واحد مسکونی در قزوین آغاز شده است.

کد خبر: ۸۵٬۵۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha