۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴
چهارمین دوره مسابقات کیک پزی خرداد ماه برگزار می‌شود| امسال برنامه ای برای افزایش قیمت شیرینی نداریم
رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران:

چهارمین دوره مسابقات کیک پزی خرداد ماه برگزار می‌شود| امسال برنامه ای برای افزایش قیمت شیرینی نداریم

بهره مند، رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران گفت: اتحادیه قنادان تهران برای افزایش قیمت شیرینی در سال جاری فعلا برنامه ای ندارد.

بازار؛ گروه اصناف و بازرگانی: «علی بهره‌مند» در گفتگو با خبرنگار بازار افزود: آخرین بار اواخر سال گذشته قیمت مصوب شرینی به همه همکاران در تهران ابلاغ شد که هم اکنون همکاران ما با همان قیمت شیرینی به مشتریان خود عرضه می کنند.

قیمت هر کیلوگرم شیرینی تر در قنادی های درجه یک ۶۰ هزار تومان
به گفته این مقام مسئول در اتحادیه صنف قنادان تهران، بر اساس آخرین ابلاغیه نرخ هر کیلوگرم شیرینی تر و خامه ای در شیرینی فروشی های درجه یک تهران ۶۰ هزار تومان، گل محمدی (دانمارکی) ۵۰هزار تومان، زبان و پاپیون ۵۰ هزار تومان و کیک یزدی ۳۸ هزار تومان است و اگر واحد صنفی بیشتر از این مبلغ این شرینی ها عرضه کند مصرف کنندگان می توانند به شماره های تلفن ۱۲۴ سازمان صنعت و معدن تهران، ۵۵۴۳۱۳۲ اتاق اصناف تهران و یا ۶۶۹۴۴۴۱۱ اتحادیه قنادان تهران اطلاع دهند، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

وی تاکید کرد: با این حال شیوع کرونا بر میزان فروش شیرینی تاثیرگذار بوده و فروش واحدهای صنفی ما در سطح تهران بسیار کاهش یافته است.

بهره مند در پاسخ به سوال خبرنگار بازار مبنی بر پایان ساعت کار واحدهای صنفی شیرینی فروشی در تهران گفت: طبق ابلاغیه اتاق اصناف تهران ساعت کار قنادان تهران در گروه یک شغلی نیز ۲۱ خواهد بود.

قیمت زولبیا و بامیه در قنادی های درجه یک تهران ۴۸ هزار تومان است
رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران در خصوص کاهش فروش زولبیا و بامیه در ایام ماه مبارک رمضان گفت: با اینکه اتحادیه به تمام واحدهای صنفی در تهران ابلاغ کرده است که هر کیلو زولبیا و بامیه در قنادیهای درجه یک ۴۸ هزار تومان و قنادی های درجه دو ۳۸ هزار تومان خواهد بود اما باز هم فروش زولبیا و بامیه در واحدهای صنفی بسیار کاهش یافته است.

بهره مند درخصوص علت کاهش فروش زولبیا و بامیه در شیرینی فروشی ها بیان کرد: عدم برگزاری افطاری های ومراسم دورهمی و میهمانی ها سبب شده که فروش زولبیا و بامیه در قنادی های تهران بسیار کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران یادآورشد: در سال های گذشته با برگزاری میهمانی ها و دورهمی ها فروش زولبیا و بامیه راضی کننده بود، اما به علت شیوع بیماری کرونا و رعایت پروتکل های بهداشتی فروش این محصول در شیرینی فروشی ها بسیار کمتر شده است.

این مقام مسئول در اتحادیه صنف قنادان تهران در خصوص تعیین قیمت زولبیا و بامیه در سال جاری و ابلاغ آن به تمام واحدهای صنفی شیرینی فروشی ها در تهران افزود: با تعیین قیمت این محصول دیگر شاهد گرانفروشی در قنادی ها نیستیم چون این نرخ هم به نفع مصرف کنندگان و هم به نفع تولید کنندگان است.

توزیع روغن مخصوص قنادان با نرخ مصوب در بین شیرینی فروشی های تهران آغاز شده است
رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران در ادامه با اشاره به وضعیت توزیع روغن مخصوص قنادان با نرخ مصوب افزود: قبل از ماه مبارک رمضان ۵۰۰ روغن به اتحادیه تحویل دادند که هم اکنون توزیع آن را نرخ مصوب آغاز کرده ایم.

وی با بیان اینکه خوشبختانه در کشور از نظر مواد غذایی هیچ گونه کمبودی نداریم، گفت: برخی از مشکلات ناشی از عدم مدیریت مناسب است که مشکلاتی ر ا به وجود می آورد و هم اکنون در توزیع آرد و روغن در بین واحدهای صنفی شیرینی فروشی در تهران مشکلی وجود ندارد.

چهارمین دوره مسابقات طراحان و تهیه کنندگان  کیک های تجسمی ایران در خرداد ماه برگزار می شود
بهره مند از برگزاری چهارمین دوره مسابقات طراحان و تهیه کنندگان  کیک های تجسمی ایران در خرداد ماه سال جاری در هتل المپیک خبر داد و گفت: طبق برنامه قرار است که این مسابقات در بین قنادان سراسر کشور، ۱۰ تا ۱۳ خرداد ماه سال جاری برگزار شود.

این مقام مسئول در اتحادیه صنف قنادان تهران تصریح کد: هدف از برگزاری این مسابقات شناسایی استعدادهای مناسب در حوزه پخت شیرینی و کیک است که هر فرد شایسته بتواند استعدادهای خود را در این مسابقات به خوبی نشان دهد.

بهره مند گفت: پیش از این سه دوره این مسابقات در سال های ۹۶، ۹۷ و ۹۸ برگزار شد، اما در سال گذشته به علت شیوع بیماری کرونا برگزار نشد.

رئیس اتحادیه صنف قنادان تهران اظهارداشت: این مسابقات در ۴ بخش تهیه کیک باسک، تهیه کیک برای تولد و عروسی ها، پخت کوکی و کیک های خامه ای برگزار می شود.

کد خبر: ۸۵٬۵۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha