۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۸
۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان
معرفی سلاطین خوشمزه در جهان

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

از ۱۰ تولید کننده میلیارد دلاری صنعت آب نبات ۳ برند آمریکایی، دو برند سوئیسی و ۲ برند ژاپنی است.

 بازار؛ گروه صنعت: تعجب آور نیست که شرکتهای بزرگ تولید شکلات در جهان به فروش سالانه میلیاردی دست می یابند، زیرا شیرینی ها و تمام محصولاتی که زیر آنها قرار می گیرند، مانند انواع شکلات، بیسکویت، آدامس و ... از کالاهای مصرفی هستند که میلیون ها نفر در جهان به آن علاقه مند هستند.

سال گذشته، شرکت آمریکایی "مریخ" که در ایران  شکلاتش معروف به شکلات مارس است در فهرست بزرگترین تولید کنندگان صنعت شکلات در جهان قرار داشت، در حالی که گروه ایتالیایی "فررو" در جایگاه دوم قرار گرفت. در این زمینه، ما ۱۰ تولید کننده بزرگ آب نبات در جهان را در سال ۲۰۲۰ بررسی می کنیم، این جایگاه ها  بر اساس میزان  فروش خالصی که به دست آوردند و تعداد کارمندانشان، به آنها اعطا شده و رسانه  صنعت شکللات آن را منتشر کرده است که ترجمه آن را با اندکی اضافات در زیر می خوانید:

۱- مارس  

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

شرکت آمریکایی  مارس یا "مریخ"، که در ویرجینیا مستقر است، سال گذشته ۱۸ میلیارد دلار فروش داشته است. این شرکت بسیاری از محصولات شکلات  محبوب مانند "Bounty"، "Snickers" و "Mars" را تولید می کند.

این شرکت ۳۴۰۰۰ نفر مشغول به کار است و در سال ۱۹۱۱ توسط فرانک مارس تأسیس شد.

۲- فررو اسپا «Ferrero Sp»  

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

گروه ایتالیایی "Ferrero" در سال ۱۹۴۶ توسط Pietro Ferrero تاسیس شد و بسیاری از محصولات معروف مانندنوتلا"Nutella"، فررو روچر "Ferrero Rocher"، و رافائلو  "Raffaello" وکیندر  "Kinder" را تولید می کند.

فروش سال گذشته این شرکت ۱۳ میلیارد دلار بوده  که با فعالیت ۳۵ کارمند در ۲۵ کارخانه در سراسر جهان  به دست آمده است.

۳- گروه بین المللی موندلز « Mondelez International»

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

 "گروه بین المللی موندلز" آمریکایی با فروشی بالغ بر ۱۱.۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در جایگاه سوم قرار گرفت. این شرکت بزرگی است که در سال ۲۰۱۲ تاسیس شد و دارای ۱۵۰ کارخانه است و ۸۰ هزار کارمند دارد و از جمله برجسته ترین علائم تجاری متعلق به این شرکت، "کادبری"است.

۴- میجی

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

 معمولا  ایرانی ها با اغلب برندهای شکلات خارجی آشنا هستند اما رتبه چهارم متعلق به یک شرکت ژاپنی است به نام "میجی" با فروش بالغ بر ۹.۷ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰  که کمتر ایرانی ها  ان را در بازار داخل  دیده اند. دفتر مرکز این شرکت در توکیو بوده و صاحب ۷ کارخانه و  ۱۱۰۰۰ نیرو است.

۵- هیرشی « Hershey»

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

شرکت آمریکایی "هیرشی" یکی از شرکتهای تولید شکلات  قدیمی و با سابقه است، زیرا در سال ۱۸۹۴ تاسیس شد و این شرکت ۱۲ کارخانه دارد و ۱۶.۵ هزار کارمند دارد و با فروش بالغ بر ۸ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در مکان پنجم قرار دارد.

دفتر مرکزی آن در پنسیلوانیا است.

۶- نستله « Nestle SA»

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

شرکت سوئیسی  نستله برای ایرانی ها به ویژه قزوینی ها  بسیار آشنا است.  این شرکت سال گذشته حدود ۸ میلیارد دلار فروش کسب کرده است. این شرکت ۴۱۳ کارخانه و ۳۰۸ هزار کارمند دارد. از جمله محصولات برجسته آن شکلات کیت کت و نیدو است که مربوط به سال ۱۸۶۶ است.   محصوولاتی که معمولا در مناطق آزاد کیش و قشم  ما در زمانی که ارزش  ریال بالا بود همیشه به عنوان سوقاتی خریداری می شد.   با این حال تا مدت ها  در فروشگاه های زنجیره ای ما نیز جای مناسبی را به خود اختصا می داد. هر چند که حواشی بسیار زیادی  را نیز در رسانه ها تجربه کرده است.  

 ۷- لیندت « Lindt»

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

دومین شرکت  سوئیسی که در لیست ۱۰ شرکت برتر قرار گرفته "لیندت" است که  با فروشی بالغ بر ۴.۶ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در جایگاه هفتم قرار گرفته است. این یک شرکت که در سال ۱۸۴۵ در زوریخ تاسیس شده است  هم کنون با ۱۲ کارخانه دارد  ۱۴.۵ هزار کارمند به حیات خود ادامه می دهد.

طرح جلد شکلات های این برند الهام بخش بسیاری از برندهای داخلی در ایران است.

۸- پلادیس « pladis»

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

شرکت انگلیسی "بلادیس" با فروشی بالغ بر ۴/۵ میلیارد دلار در سال ۲۰۲۰ در رتبه هفتم این لیست قرار دارد و این شرکت ۳۴ کارخانه در ۱۳ کشور جهان دارد و ۱۷ هزار کارمند برای آن کار می کنند. این شرکت در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد و دفتر مرکزی آن در لندن است.

۹- هاریبو « Haribo»

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

 شرکت "هاریبو" آلمان در سال ۲۰۲۰ به فروشی بالغ بر ۳.۳ میلیارد دلار دست یافت و این یک شرکت تاسیس شده با بیش از هفت هزار کارمند و ۱۶ کارخانه در سال ۱۹۲۰ در بن است. این محصول نیز حتی در زمان تحریم در سوپر مارکت ها ی متعددی در کلان شهرها دیده می شود و با طعم های مختلف ارایه می شود.   پاستیل های هاریبو معمولا در نزدیکترین جا به  صندوق به خووبی به چشم می آیند.

۱۰. ازاکی گلیکو «Ezaki Glico»

۱۰ تولیدکننده بزرگ صنعت آب نبات در جهان

مقام دهم  نیز به دومین  شرکت ژاپنی ایزاکی گلیکو تعلق می گیرد  که به فروشی بالغ بر ۳.۲ میلیارد دلار دست یافته است.  این شرکت مستقر در اوزاکا دارای ۲۴ کارخانه و ۵.۴ هزار کارمند است.

کد خبر: ۸۵٬۵۲۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha