۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۱۰
مجمع شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت قزوین ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود
مدیرکل اقتصاد و دارایی قزوین:

مجمع شرکت سرمایه گذاری سهام عدالت قزوین ۱۱ اردیبهشت برگزار می‌شود

قزوین- مدیرکل امور اقتصاد و دارایی استان قزوین گفت: نخستین مجمع عمومی و فوق العاده سهام عدالت به منظور انتخاب اعضای هیات مدیره این شرکت سرمایه‌گذاری ۱۱ اردیبهشت ماه جاری در سطح استان برگزار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی اداره کل اقتصاد و دارایی استان قزوین، فرزین بهنامی فر اظهار داشت: سال گذشته و در چنین ایامی موضوع آزادسازی سهام عدالت مطرح و این مساله با دستور مقام معظم رهبری، عملیاتی شد.

وی با بیان اینکه مدیریت در بخش سهام عدالت به دو روش مستقیم و غیرمستقیم صورت گرفته، تصریح کرد: در روش مستقیم مدیریت سهام برعهده خود سهامداران قرار گرفته و می توانند بدون واسطه مدیریت نگهداری، خرید و فروش سهام خود را برعهده داشته باشند و در استان قزوین نیز سیصد هزار و ۵۴۳ نفر، یعنی حدود ۳۹ درصد اقدام به انتخاب روش مستقیم سهام خود کرده‌اند.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین اضافه کرد: این در حالی است که در روش غیرمستقیم، مدیریت سهام تفویض داده شده به شرکت سرمایه‌گذاری سهام عدالت استان‌ها و کسانی که این روش را انتخاب کرده‌اند سهامدار این شرکت شده و مدیریت سهام خود را به اعضای هیات مدیره این شرکت سپردند.

بهنامی فر با اشاره به اینکه در استان قزوین ۴۶۳ هزار و ۸۸۹ نفر، یعمی معادل ۶۱ درصد روش غیرمستقیم را در مدیریت سهام خود برگزیده اند، یادآور شد: با توجه به درپیش بودن انتخابات اعضای هیات مدیره، سهامداران این اختیار را خواهند داشت تا با تفویض مدیریت سهام خود افرادی را انتخاب کنند تا هم آینده سهامشان تضمین شود و هم اینکه با انتخاب افراد قوی و توانمند به توسعه استان و سهام خود کمک کنند.

به گفته وی، در صورتی که انتخابات نوبت اول به حد نصاب ۵۰ درصدی خود نرسد براساس قانون تجارت به نوبت دوم خواهد کشید که بعد از هماهنگی با بورس سعی خواهیم کرد تا نوبت دوم با هر حد نصاب و شرکت کننده ای، اواخر اردیبهشت ماه جاری برگزار شود

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی استان قزوین انتخابات مجمع را به صورت الکترونیکی و از طریق سامانه دیما اعلام کرد و گفت: زیرساخت این سامانه توسط شرکت سپرده گذاری آماده سازی شده و سهامداران می توانند با مراجعه به آن در انتخابات پیش رو شرکت داشته باشند.

بهنامی فر ادامه داد: انتخابات این دوره در سه تا ۶ روز برگزار خواهد شد و سعی داریم تا فضایی را ایجاد کنیم که سهامداران در هر ساعت از شبانه روز با مراجعه به سامانه دیما، افراد مورد نظر خود را برای هیات مدیره انتخاب کنند.

کد خبر: ۸۵٬۴۹۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha