۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۳
وزیر جهاد کشاورزی به مجلس احضار می‌شود| شورای قیمت گذاری مرجع تعیین نرخ گندم است
رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس:

وزیر جهاد کشاورزی به مجلس احضار می‌شود| شورای قیمت گذاری مرجع تعیین نرخ گندم است

ساداتی نژاد، رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس، گفت: وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تعیین نرخ خرید تضمینی گندم به اولین نشست کمیسیون کشاورزی احضار می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، سیدجواد ساداتی نژاد نماینده مردم کاشان، آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی، در خصوص تصمیم دولت در زمینه افزایش قیمت گندم، گفت: تنها مرجع تعیین کننده قیمت گندم بر اساس مصوبه مجلس یازدهم شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی است که ریاست آن بر عهده وزیر جهاد کشاورزی است.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هیچ مرجعی جز شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی برای تعیین نرخ محصولات به رسمیت شناخته نمی‌شود، ادامه داد: بر اساس اصلاح قانون تضمین خرید محصولات کشاورزی اساسی شورای قیمت گذاری باید در خصوص تعیین نرخ محصولات از جمله گندم اظهار نظر کند که تا کنون چنین اقدامی صورت نگرفته است.

مشوق هزار تومانی برازنده کشاورزان نیست
این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصمیم دولت در زمینه پرداخت تشویقی یک هزار تومانی برای تحویل هر کیلوگرم گندم را برازنده کشاورزان نمی‌دانیم، عنوان کرد: نگاه دولت به کشاورزی صدقه‌ای است، دولت وظیفه دارد گندم را به قیمت واقعی از کشاورزان خریداری کند.

نگاه صدقه‌ای دولت به کشاورزان کشور صدمه وارد کرده است
ساداتی نژاد با بیان اینکه خرید گندم با قیمت واقعی به معنای حمایت از کشاورزان و پشتیبانی از تولید است، تصریح کرد: نگاه صدقه‌ای دولت به بخش کشاورزی به کشاورزان کشور صدمه وارد کرده است، قانون مصوب در زمینه خرید تضمینی محصولات اساسی کشاورزی باید اجرا شود و هر اقدامی برخلاف آن تخلف محسوب می‌شود و از طریق مراجعنظارتی و قوه قضائیه پیگیری می‌شود.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب، منابع طبیعی و محیط زیست مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وزیر جهاد کشاورزی باید شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی را تشکیل و نرخ خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری را با توجه به آغاز فصل برداشت در اسرع وقت تعیین کند، افزود: وزیر جهاد کشاورزی در زمینه تعیین نرخ خرید تضمینی گندم به اولین نشست کمیسیون کشاورزی احضار می‌شود.

کد خبر: ۸۵٬۴۹۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha