۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۹:۵۱
زنگ خطر جدی؛ فروش دام مولد توسط دامداران

زنگ خطر جدی؛ فروش دام مولد توسط دامداران

افزایش قیمت بین المللی نهاده های دامی و وقوع خشکسالی از یک سو و کاهش قیمت دام از سوی دیگر باعث شده دامدارها به منظور پوشش هزینه های خود اقدام به فروش دام مولد خود کنند.

به گزارش بازار، جواد آزاد، مدیرعامل اتحادیه سراسری صنعت دامپروران همگام کشور گفت: افزایش قیمت بین المللی نهاده های دامی و وقوع خشکسالی از یک سو و کاهش قیمت دام از سوی دیگر باعث شده دامدار ها به منظور پوشش هزینه های خود اقدام به فروش دام مولد خود کنند.

وی افزود: دو عامل خشکسالی و نهاده های دامی بر صنعت دامپروری کشور اثرات سوئی گذاشته است که اگر به درستی مدیریت و تدبیر نشوند می توانند در آینده ای نزدیک به معظلی بزرگ در تامین گوشت قرمز کشور تبدیل شوند.

وی در مورد تعادل ان در بازار گفت: از سال گذشته قیمت نهاده های دامی در دنیا به طور فزاینده ای افزایش پیدا کرده است و. باتوجه به واردات نهاده های دامی با قیمت پایین و عرضه آن با چندین برابر قیمت توسط دلالان این موضوع صنعت پروتئین حیوانی را تحت تاثیر قرار داده است. چرا که دامداران مجبور هستند تا نهاده ها. رااز بازار آزاد تهیه کنند و همچنان کمبود نهاد ه در کشور داریم.

آزاد در خصوص گرانی دربازار دام افزود: با این وضیعت تولید مرقوم به صرفه نیست و گرانی ربطی به دامدار ندارد.

وی در پایان از انباشت دام گفت: عرضه دام فصلی است و بهار و پاییز وقت عرضه است و در صورت مدیریت درست اداره کل پشتیبانی دام وزارت جهاد دیگر دامدار مجبور نیست دام مولد خودش را بفروش برساند که این یک زنگ خطر جدی است و تبعات ان در چرخ تولید مشخص خواهد شد و باید دست دلالان برداشته شود و ما به عنوان تشکل های حمایتی وظیفه داریم تا از این بحران خارج شویم.

کد خبر: ۸۵٬۴۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha