۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۷:۵۷
چک سفید امضا در برجام به طرف مقابلمان دادیم| توافق رفع تحریم باید حائز ضمانت‌ اقتصادی باشد
نماینده اراک در مجلس در گفتگو با بازار:

چک سفید امضا در برجام به طرف مقابلمان دادیم| توافق رفع تحریم باید حائز ضمانت‌ اقتصادی باشد

محمد حسن آصفری نماینده مردم اراک در مجلس با بیان اینکه باید تضامین لازم در زمینه های اقتصادی و سیاسی از طرف غربی در جریان مذاکرات اخذ شود، گفت: متاسفانه ما در برجام چک سفید امضا به طرف مقابلمان دادیم.

محمد حسن آصفری در گفتگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تجارب پسابرجام و دوره احتمالی پساتحریم گفت: ما تجارب خوبی در پسابرجام به دست آوردیم، از جمله تجارب ما در برجام این بود که دیدیم طرف غربی چگونه با الفاظ و لغات بازی می کند و اهل دبه کردن است.

 وی تاکید کرد: بنابراین باید در موعد فعلی و یا دوره احتمالی پساتحریم جلوی هرگونه دبه کردن طرف مقابل را بگیریم و اگر قرار است متنی در این زمینه در کمیسیون مشترک برجام تنظیم شود این متن باید طوری نوشته شود که طرف مقابل ما از آن سوء استفاده نکند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه باید تضامین لازم در زمینه های اقتصادی و سیاسی از طرف غربی در جریان مذاکرات اخذ شود، گفت: متاسفانه ما در برجام چک سفید امضا به طرف مقابلمان دادیم و این سبب شد تا آنها از این مسئله سوء استفاده کنند و به تعهدات اقتصادی خود که شامل تسهیل در فروش نفت و تبادلات بانکی بود،  توجه نکنند.

وی ادامه داد: بنابراین اگر قرار است توافقی برای برداشتن همه تحریم‌های ایران صورت گیرد این توافق باید حائز ضمانت‌های اقتصادی و سیاسی مناسب باشد لذا امروز دیگر نوبت طرف غربی است که به تعهدات خود عمل کند.

کد خبر: ۸۵٬۴۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha