۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۷
بنادر گوادر و چابهار همکار یکدیگرند| ظرفیت همکاری مشترک ایران، پاکستان و چین وجود دارد
وزیر تولیدات دفاعی پاکستان:

بنادر گوادر و چابهار همکار یکدیگرند| ظرفیت همکاری مشترک ایران، پاکستان و چین وجود دارد

جلال خان، وزیر تولیدات دفاعی پاکستان با اشاره به اینکه بنادر گوادر و چابهار همکار یکدیگرند، گفت: ظرفیت همکاری مشترک ایران، پاکستان و چین برای توسعه وجود دارد.

به گزارش بازار به نقل از وزارت راه و شهرسازی، زبیده جلال، وزیر تولیدات دفاعی جمهوری اسلامی پاکستان، با اشاره به سرمایه‌گذاری‌های دو کشور چین و هند در بنادر گوادر پاکستان و چابهار ایران، این دو بندر را نه رقیب یکدیگر، که همکار خواند و گفت: من فکر می‌کنم که بنادر چابهار و گوادر می‌توانند همکار باشند. هیچ شکی در این رابطه وجود ندارد. ما دوستی طولانی با ایران داریم و این دوستی به همین شکل با چین نیز وجود دارد.

وی با اشاره به ظرفیت مشترک همکاری سه جانبه بین جمهوری اسلامی ایران، جمهوری اسلامی پاکستان و جمهوری خلق چین، افزود: بنابراین هر سه کشور می‌توانند با هم کار کنند، با هم به جلو پیش بروند و با همدیگر توسعه پیدا کنند.

گفتنی است سرمایه‌گذاری هند در بندر چابهار ایران و چین در بندر گوادر پاکستان، باعث شد این گمان به وجود بیاید که ایران و پاکستان در عرصه تجارت دریایی به رقبای یکدیگر تبدیل شده‌اند. این در حالی است که مقامات ایرانی بارها اعلام کرده‌اند که بهره‌برداری از بندر چابهار در انحصار یک کشور نیست و تمام کشورهای منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای، به شرط تامین منافع ایران می‌توانند در بندر چابهار فعالیت کنند. پیشتر محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در اظهاراتی مشابه وزیر پاکستانی، دو بندر چابهار و گوادر را شرکای یکدیگر خوانده و از حضور دیگر کشورها از جمله چین در بندر چابهار استقبال کرده بود.

کد خبر: ۸۵٬۴۳۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha