۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۵
ابزارهای پیشنهادی باید با قید فوریت اجرایی شود
مدیر سرمایه گذاری بیمه کوثر:

ابزارهای پیشنهادی باید با قید فوریت اجرایی شود

خاندوزی، مدیر سرمایه گذاری بیمه کوثر گفت: هر اقدامی که در شرایط فعلی بتواند سمت تقاضا را در بازار سرمایه تحریک کند، مفید فایده است.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، نویدخاندوزی، مدیر سرمایه گذاری بیمه کوثر، در خصوص اظهارات دیروز رئیس جمهور بیان داشت: هر اقدامی که در شرایط فعلی بتواند سمت تقاضا را در بازار سرمایه تحریک کند، ضروری است اما به شرطی که بتواند در بازار حضور قدرتمندی داشته باشد.

وی با اشاره به دو نکته حائز اهمیت در خصوص استفاده از ابزارها در بازار سرمایه اظهار داشت: نکته اول زمان است. بازار سرمایه در شرایط فعلی نیاز به حرکت های اورژانسی دارد و باید استفاده از این ابزارها در گیر و دار فضای اداری قرار نگیرد و مشمول مدت زمان نشود. بهترین کار این است که بانک مرکزی پیشقدم شده و بحث اعتبار به سرمایه گذاران حقوقی و حقیقی را آغاز کند و به این ترتیب چراغ سبزی را به بازار سرمایه نشان دهد.

خاندوزی در ادامه متذکر شد: بانک ها در شرایط فعلی هم می توانند وثیقه سهام برخی مشتریان را دریافت و ۶۰ الی ۶۵ درصد از آن را به عنوان اعتبار به مشتریان پرداخت کنند و به این ترتیب میزان سهام خریداری شده از جانب این اعتبار را نیز وثیقه کنند. یا حتی می توانند امکان فروش برای مدت زمان مشخص را با اعطای اعتبار از مشتری سلب کنند.

مدیر سرمایه گذاری بیمه کوثر در ادامه اذعان داشت: این نقدینگی باید بتواند از این خطوط اعتباری به بازار سرمایه تزریق شود و اگر بانک ها بانی این امر باشند این چرخه منطقی تر و کامل تر می شود.

کد خبر: ۸۵٬۴۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha