۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۱
استفاده از آروغ گاو برای کاهش انتشار کربن!
دام، مسئول انتشار۱۴درصد گازهای گلخانه‌ای

استفاده از آروغ گاو برای کاهش انتشار کربن!

دانشمندان با تولید یک مکمل غذایی مدعی شده اند: این محصول می تواند گاز متان تولید شده توسط ۱.۵ میلیارد گاو موجود را تا ۳۸درصد کاهش داده و به این ترتیب از فجایع آب و هوایی و تغییرات اقلیمی جلوگیری کند.

بازار؛ گروه کشاورزی: به تازگی یک شرکت تولیدکننده مکمل های غذایی، مکملی با نام  Mootral Ruminant تولید کرده است که میزان متان آزاد شده توسط گاوها را تا ۳۸ درصد کاهش می دهد. به گفته کارشناسان  این محصول می تواند یک تغییر دهنده بازی برای صنعت کشاورزی باشد. این در حالی است که تخمین زده شده است سالانه ۴.۶ گیگا تن گاز متان بوسیله ۱.۵ میلیارد گاو موجود در سراسر دنیا تولید می شود.

در حقیقت بر اساس گزارشات جهانی به طور کلی دام ها مسئول ۱۴.۵ درصد از انتشار گازهای گلخانه ای هستند که در بین آنها گاو بیشترین سهم را به میزان ۶۵ درصد را دارد و لذا استفاده از این مکمل برای کاهش متان تولید شده توسط گاوها می تواند فرصتی طلایی برای جلوگیری از فاجعه آب و هوا و تغییرات اقلیمی پیش رو باشد.

گفتنی است طرح جبران کربن شامل پرداخت پول است که در پروژه های سبز مانند جنگل کاری و بازسازی جنگل برای جبران استفاده از کربن سرمایه گذاری می شود، و این عمل در حال حاضر در هواپیمایی نسبتاً معمول است

در شرایطی که بر اساس گزارشات جهانی، ارزش بازار جهانی جبران کربن ۱۷۸ میلیارد یورو تخمین زده شده و در سال  ۲۰۱۹ نیز به میزان ۳۴ درصد رشد داشته است.

منبع: یورونیوز

کد خبر: ۸۵٬۴۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha