۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۳
اعطای تسهیلات بدون شرط به سرمایه گذاران، رونق را به بورس برمی گرداند
مدیرعامل کارگزاری بانک سپه:

اعطای تسهیلات بدون شرط به سرمایه گذاران، رونق را به بورس برمی گرداند

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه عنوان کرد: اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی یکی از مهمترین اقداماتی است که شرکت ها و بازار را رو به جلو پیش میبرد، اما نباید هیچ شرط و الزامی در آن وجود داشته باشد.

به گزارش بازار به نقل از بازار سرمایه ایران، سید ابراهیم عنایت در خصوص صحبت های رئیس جمهور مبنی بر حمایت همه جانبه از بازار سرمایه گفت: از مهمترین اقداماتی که در راستای تقویت و توسعه بازار سرمایه می توان انجام داد، اعطای تسهیلات بانکی به شرکت های بزرگ و هلدینگ های بورسی است.

وی افزود: البته در این مسیر، نباید تسهیلات گیرندگان را مجبور به خرید سهام کرد، بلکه می توان اجازه داد تا شرکت کسورات خود را جبران کند و در این صورت، نتیجه مثبت آن را در صورت های مالی شرکت ها شاهد خواهیم بود.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: سیستم بانکی در این شرایط می تواند به کمک بازار سرمایه آمده و با ایجاد امکان لازم برای اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بورسی، رونق را به بازار بازگرداند. البته بهتر است تسهیلات بانکی بدون اما و اگر و در راستای تقویت بنیاد شرکت و در راستای تقویت قیمت سهام اعطا شود.

مدیرعامل کارگزاری بانک سپه بیان کرد: بورس پایه اصلی سودآوری شرکت ها است، بنابراین اگر سوددهی شرکت تقویت شود خواه ناخواه بازار سهام هم تقویت می شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا در شرایط فعلی امکان کاهش نرخ سود بانکی وجود دارد یا خیر؟ گفت: ترازو بین بازار سرمایه و بازار پول باید هماهنگ و متعادل پیش رود، به عقیده بنده در وضعیت فعلی که نرخ تورم بالای ۲۰ درصد در کشور حاکم است، نمیتوانیم نرخ سود بانکی را یکباره کاهش دهیم و این امر باید به صورت پله ای انجام شود تا بانک ها نیز مشکلی در تسهیلات دهی نداشته باشند. بنابراین باید تعادل طوری حفظ شود که هر دو بازار در شرایط با ثباتی قرار بگیرند.

کد خبر: ۸۵٬۳۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha