۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۶
مجلس با واردات بی رویه مخالف است| تکنولوژی شرکت های خارجی وارد شود
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

مجلس با واردات بی رویه مخالف است| تکنولوژی شرکت های خارجی وارد شود

رحیمی، عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: در صورتی که وزارت صمت برنامه واردات لوازم خانگی را داشته باشد باید به جای واردات محصولات، شرکت‌های خارجی را وادار به انتقال تکنولوژی و سرمایه گذاری در داخل کشور کند.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، بهزاد رحیمی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس درباره احتمال ورود مجدد ال‌جی و سامسونگ به بازار ایران، گفت: از آنجا که با اعمال تحریم‌ها علیه ایران، این دو شرکت بازار کشور ما را رها کرده و از کشور خارج شدند، نباید با رفع تحریم‌ها اجازه هجوم و عرضه بی‌ضابطه محصولات آنها به بازار داده شود.

تولیدکنندگان نگران ورود مجدد شرکت‌های خارجی به بازار پس رفع تحریم‌ها هستند
نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی افزود: با خروج شرکت‌های خارجی، صنایع لوازم خانگی و خودروسازی توانستند موفقیت‌های مناسبی به دست آورند و در حال حاضر تولیدکنندگان نگران ورود مجدد شرکت‌های خارجی به بازار پس از رفع تحریم ها هستند.

وی اضافه کرد: در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت برنامه واردات لوازم خانگی را داشته باشد باید به جای واردات محصولات نهایی، شرکت‌های خارجی را وادار به انتقال تکنولوژی و فناوری به داخل و سرمایه گذاری در داخل کشور کند که با تحقق این مهم نه تنها تولید ارتقا می‌یابد بلکه زمینه اشتغالزایی نیز فراهم خواهد شد.

قراردادهای همکاری با شرکت‌های خارجی براساس منافع ملی و با اعمال محدودیت‌های سختگیرانه منعقد شود
این نماینده مردم در مجلس یازدهم با بیان اینکه کمیسیون صنایع و معادن مجلس با واردات بی رویه محصولات خارجی مخالف است، ادامه داد: قراردادهای همکاری با شرکت‌های خارجی باید براساس منافع ملی و با اعمال محدودیت‌های سختگیرانه منعقد شود.

کد خبر: ۸۵٬۳۲۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha