۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۴۰
برخورد با گرانفروشی خرما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف
ستاد تنظیم بازار اعلام کرد

برخورد با گرانفروشی خرما در فروشگاه‌های زنجیره‌ای و اصناف

خرمای مورد نیاز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، میادین و اصناف با حداکثر ۱۰ درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت سازمان میادین میوه و تره بار توزیع می‌شود و با هرگونه گران‌فروشی برخورد قانونی خواهد شد.

به گزارش بازار، یکصد و سی و چهارمین جلسه کارگروه تنظیم بازار در تاریخ ۳۰ فروردین ماه برگزار شده و در این جلسه دستورالعمل هایی برای بازار مرغ، خرما و جوجه به تصویب رسیده است.

طبق تصمیم این کمیسیون قرار شد سازمان صنعت، معدن و تجارت استان تهران نسبت به هماهنگی و تنظیم شبکه گسترده توزیع خرمای مورد نیاز (مضافتی و کبکاب) در شبکه فروشگاه‌های زنجیره‌ای، بازارهای سازمان میادین شهرداری تهران و اصناف مرتبط با حداکثر ۱۰ درصد افزایش قیمت نسبت به قیمت سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران توزیع می‌شود و با هرگونه گران فروشی خارج از عرف عرضه خرما برخورد قانونی خواهد شد.

این مصوبه می افزاید: تمام فروشگاه‌های زنجیره‌ای متناسب با ابلاغ کمیته رصد و پایش خرما نسبت به عرضه مستقیم و گسترده خرما با دامنه سود ۱۰ درصدی طوری اقدام کنند که در قفسه های ورودی فروشگاه‌های قابل رویت باشد.

در این مصوبه تاکیده شده است: تمام استان‌های سراسر کشور ضمن هماهنگی کامل با انجمن ملی خرما و تولید کنندگان معرفی شده به حوزه استان‌ها، متناسب با نیاز استان و با تعیین شبکه مناسب نسبت به عرضه مستقیم خرما با قیمت مناسب تا پایان ماه مبارک رمضان اقدام کنند.

کد خبر: ۸۵٬۳۱۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha