۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۱۶
 ترانزیت کالا از ۵ مرز عراق ادامه دارد

ترانزیت کالا از ۵ مرز عراق ادامه دارد

با موافقت وزارت حمل‌ و نقل عراق، حمل کالا و ترانزیت در مرزهای مهران، خسروی و گذرگاه‌های مرزی القائم، طربیل، صفوان و عرعر ادامه دارد.

به گزارش بازار به نقل از اتاق ایران، با موافقت وزارت حمل‌ و نقل عراق، فعالیت ترانزیت و حمل کالا در شش گذرگاه مرزی عراق ادامه دارد. به‌گفته رایزن بازرگانی ایران در عراق، فعالیت ترانزیت کالا و تردد کامیون‌های باری میان ایران و عراق از مرزهای مهران و خسروی از روز چهارشنبه ۲۵ فروردین ماه امسال، آغاز شده است.

علاوه بر دو مرز مهران و خسروی، وزارت حمل‌ونقل عراق با بازگشایی و ادامه فعالیت گذرگاه‌های مرزی القائم، طربیل، صفوان و عرعر که راه ارتباطی این کشور با چهار کشور دیگر همسایه را برقرار می‌کند، موافقت کرده است.

مرزهای ایران به کشورهای همسایه یکی پس‌از دیگری به دلیل شیوع ویروس جهش‌یافته انگلیسی تعطیل می‌شود. در کنار تعطیلی پروازها از هند و پاکستان، روز گذشته فرماندار قصرشیرین گفته: منع تردد از مرزهای خسروی و پرویزخان به دلیل مقابله با کرونا تا پانزدهم اردیبهشت‌ماه تمدید شده و مسافران حق ورود و خروج از این مرزها را ندارند.

به‌گفته مرادعلی تاتار محدودیت تنها برای مسافران است ولی مبادلات تجاری در مرزهای قصرشیرین همچنان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود. در راستای مقابله با ویروس کرونا، پایش رانندگان و کامیون‌های حامل کالاهای صادراتی نیز در راستای مقابله با ویروس کرونا در مرز رسمی پرویزخان انجام می‌شود ضمن اینکه رعایت دستورالعمل های بهداشتی در مرز خسروی تشدید شده است.

روزانه بیش از ۷۰۰ دستگاه کامیون کالا از مرز رسمی پرویزخان به اقلیم کردستان عراق و بیش از ۳۰۰ دستگاه کامیون محموله صادراتی از مرز رسمی خسروی به حوزه حکومت مرکزی این کشور صادر می شود.

قبل از این محمد نوذری، استاندار ایلام هم از بسته بودن مرز مسافربری مهران تا اواسط اردیبهشت‌ماه خبر داده بود: پایانه مسافربری مرز مهران به منظور مهار کرونا تا اواسط اردیبهشت ماه جاری تعطیل اما مرز تجاری همچنان باز است.

اوایل اسفندماه ۱۳۹۹ پنج مرز مشترک میان ایران و عراق برای تردد مسافری بسته شده بود: مرزهای چذابه، شلمچه، تمرچین و کیله  و مهران. دلیل بسته بودن مرزها، شیوع ویروس کرونای انگلیسی در عراق بود.

کد خبر: ۸۵٬۲۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha