۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۰۲
انحصار در بازار تجهیزات عکاسی اصفهان/ ۴۴ واحد صنفی تعطیل شد
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

انحصار در بازار تجهیزات عکاسی اصفهان/ ۴۴ واحد صنفی تعطیل شد

اصفهان – امامی، رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و لابراتورداران اصفهان گفت: انحصار در واردات تجهیزات عکاسی در اصفهان آزار دهنده است.

اکبر امامی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه چالش‌های فعالان حوزه عکاسی در اصفهان از حدود سه سال گذشته آغاز شده و کرونا این موضوع را تشدید کرده است، اظهار داشت: باید توجه داشت که غیر از آب و برق همه تجهیزات و مواد اولیه مورد نیاز عکاسی وارداتی است و از این رو تحریم‌ها و نوسانات قیمت دلار برای فعالان این عرصه بسیار تاثیرگذار بوده است.

فعالیت ۶۰۰ واحد صنفی عکاسی در اصفهان
وی با بیان اینکه حدود ۶۰۰ واحد صنفی عکاسی در اصفهان فعالیت دارد، ابراز داشت: در بحران شیوع کرونا و با توجه به نزدیک به صفر شدن درآمدهای این مراکز ۴۴ واحد صنفی درخواست تعلیق پروانه داشته‌اند.

رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و لابراتورداران اصفهان با بیان اینکه حذف عکس‌های اداری و پرسنلی از دیگر چالش‌های موجود برای عکاسان است، تصریح کرد: کرونا نیز منجر به کاهش و یا عدم برگزاری مراسم‌های عقد، عروسی و تولد طی یک سال و نیم گذشته شده و این امر منجر به ورشکستگی کامل عکاسان اصفهان شده است.

عکاسان اصفهان سر سفره‌ای نشسته‌اند که چیزی در آن نیست
وی با تاکید بر اینکه عکاسان اصفهان سر سفره‌ای نشسته‌اند که چیزی در آن نیست، اضافه کرد: البته چالش کرونا برای همه دنیا وجود دارد اما روند حمایت از اصناف در کشور و به ویژه اصفهان آنطور که باید محقق نشده است.

امامی با بیان اینکه عدم فعالیت آموزشگاه‌های عکاسی طی یک سال اخیر نیز چالش دیگر پیش روی عکاسان بوده است، ادامه داد: این در حالی است که هر روز شاهد ارسال اخطاریه‌های اداره مالیات و یا بیمه برای اصناف هستیم.

وی گفت: بانک‌ها نیز چک واحدهای صنفی را برگشت می‌زنند و این در حالی است که مسئولان اعلام می‌کنند اجازه برگشت صدور چک وجود ندارد.

دولت هیچ حمایتی نکرده است
رئیس اتحادیه عکاسان، فیلمبرداران و لابراتورداران اصفهان با بیان اینکه در واحدهای تحت پوشش این اتحادیه از سه الی ۴۰ نفر شاغل هستند، اضافه کرد: تامین حقوق و بیمه این افراد برای کارفرمایان بسیار سخت شده و این در حالی است که دولت هیچ حمایتی از اصناف ندارد.

وی در ادامه با بیان اینکه روند رو به رشد قیمت مواد اولیه و تجهیزات مورد نیاز برای عکاسی نیز چالشی جدی در این صنف است، تصریح کرد: قیمت یک رول کاغذ برای عکس رنگی از ۴۰۰ هزار تومان به سه میلیون تومان رسیده و دوربین یک میلیون تومانی امروز به قیمت ۲۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد و این در حالی است که واردات مواد اولیه نیز انحصاری شده و با قیمت سلیقه‌ای به فروش می‌رسد.

کد خبر: ۸۵٬۲۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha