۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۹
عدم همکاری ادارات و بانک‌ها با اصناف اصفهان در محدودیت‌های کرونایی/ ۶ هزار نفر بیکار شدند
رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان:

عدم همکاری ادارات و بانک‌ها با اصناف اصفهان در محدودیت‌های کرونایی/ ۶ هزار نفر بیکار شدند

اصفهان -شجره طوبی،رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان گفت: ادارات وبانک‌ها باتوجه به اعمال محدودیت‌های کرونایی وعدم فعالیت آرایشگاه‌های مردانه بااین واحدهای صنفی درزمینه پرداخت بدهی‌ها همکاری ندارند.

اصغر شجره طوبی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به اعمال ممنوعیت فعالیت آرایشگاه‌های مردانه با اوج گرفتن شیوع کرونا در استان اصفهان اظهار داشت: در شهرستان اصفهان دو هزار واحد صنفی دارای مجوز در زمینه آرایشگاه مردانه فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه این واحدهای صنفی از ۱.۵ ماه گذشته تاکنون تعطیل هستند، ابراز داشت: باید توجه داشت که آرایشگری شغل خدماتی است و جنسی برای فروش وجود ندارد که پس از بازگشایی واحد صنفی آن را گرانتر به فروش برسانیم و ضرر حاصل از ممنوعیت فعالیت را جبران کنیم.

فعالیت واحدهای غیرمجاز چالش صنف آرایشگاه‌های مردانه اصفهان
‌رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان با بیان اینکه متاسفانه فعالیت واحدهای صنفی غیرمجاز در دوران ممنوعیت فعالیت‌ها منجر به از دست رفتن مشتریان واحدهای صنفی مجاز شده که این به معنای از بین رفتن محل درآمد این واحدها است، اضافه کرد: در این زمینه نیز نظارت جدی صورت نمی‌گیرد و واحدهای مجاز روز به روز متضررتر می‌شوند.

وی با بیان اینکه به صورت میانگین هر روز تعطیلی یک واحد صنفی آرایشگری ۴۰۰ هزار تومان ضرر را به واحدهای صنفی تحمیل می‌کند، ادامه داد: بسیاری از واحدهای صنفی در اصفهان درخواست تعلیق پروانه و تعطیلی واحد صنفی خود را دارند.

شجره طوبی همچنین با بیان اینکه مسئولان تنها ممنوعیت‌ها را اعمال می‌کنند و هیچ برنامه حمایتی برای واحدهای صنفی ندارند، ادامه داد: اداره مالیات، بیمه تامین اجتماعی و بانک‌ها در این زمینه با اصناف همکاری ندارند.

۱.۵ ماه است که آرایشگاه‌های مردانه اصفهان تعطیل شده
وی اضافه کرد: طی ۱.۵ ماه اخیر بارها از سوی بانک با واحدهای صنفی در زمینه جمع آوری دستگاه‌های کارتخوان در صورت عدم استفاده از آنها تذکر داده شده و این در حالی است که گویا بانک‌ها خبر ندارند که ممنوعیت فعالیت وجود دارد.

‌رئیس اتحادیه آرایشگران مردانه اصفهان ادامه داد: همچنین دستگاه‌های خدماتی مانند شرکت آب، برق و گاز نیز در این زمینه با اصناف همکاری نداشته و در چندین موارد نسبت به قطع کردن آب، برق و گاز واحدهای صنفی به دلیل عدم پرداخت بدهی اقدام کرده‌اند.

۹۰ درصد از آرایشگاه‌های مردانه اصفهان استیجاری است
وی در ادامه با تاکید بر اینکه ۹۰ درصد از واحدهای صنفی آرایشگاه‌های مردانه اصفهان استیجاری است، ابراز داشت: هزینه رهن و اجاره نیز روند افزایشی دارد و این در حالی است که درآمدی برای پرداخت این اجاره‌ بهاءها وجود ندارد و این امر نیز چالشی جدی برای فعالان این عرصه است.

شجره طوبی با بیان اینکه به صورت میانگین در هر واحد صنفی آرایشگاه مردانه در اصفهان سه نفر فعالیت دارند، ابراز داشت: از این رو می‌توان گفت ۶ هزار نفر در سال جاری همچنان بیکار هستند و معلوم نیست که این ممنوعیت فعالیت تا کی ادامه داشته باشد.

کد خبر: ۸۵٬۲۳۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha