۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۲۰:۲۳
پیش‌بینی رشد سریع اقتصادی انگلیس در ۳ ماه متوالی

پیش‌بینی رشد سریع اقتصادی انگلیس در ۳ ماه متوالی

برادبنت، معاون بانک انگلیس، رشد سریع اقتصادی را در سه ماه متوالی پیش‌بینی کرد.

به گزارش بازار به نقل از رویترز، طبق مصاحبه ای که با روزنامه تلگراف انجام شد، معاون بانک انگلیس، بن برادبنت، رشد سریع سه ماهه متوالی را پیش بینی کرده اما هشدار داده که تورم هم قابل پیش بینی نیست.

برادبنت گفت که ممکن است خیلی زود باشد که  سناریوی امسال، سال پُر رونق اعلام شود اما این قطعاً به معنای رشد سریع حداقل طی دو دوره سه ماهه بعدی است به خصوص که این اقتصاد صرفاً با پس انداز کمتر مردم تقویت خواهد شد.

وی گفت که اثر ضد تورمی کمتری وجود داشته است در حالی که خانوارها محدوده هزینه های خود را تغییر داده اند. وقتی تقاضا تغییر یافت، در برخی حوزه ها به خصوص در آنها که عرضه نیز به دلیل خاصی مورد آسیب قرار گرفته، با تنگنا روبرو خواهید شد. در صورت لزوم  امکان تسهیل کمی بیشتر وجود دارد، اما سوال اصلی این است که شما می خواهید با موضع سیاست های پولی چه کنید؟

ماه گذشته بانک انگلیس گفت که بهبود اقتصادی انگلیس به لطف سرعت واکسیناسیون COVID-۱۹ در حال افزایش است، اما سیاست گذاران این کشور در مورد چشم انداز بهبود طولانی مدت اختلاف نظر داشتند.

برودبنت در ماه فوریه گفته بود که بانک انگلیس برای تغییر سرعت خرید اوراق قرضه دولتی انگلیس، به عنوان بخشی از پاسخ اش به همه گیری COVID-۱۹، به اخبار قابل توجهی نیاز دارد.

کد خبر: ۸۵٬۲۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha