۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۳
رفع نشدن مشکلات اقتصادی؛ تجربه تلخ برجام| باید راه حل‌هایی برای اقتصاد در داخل طراحی کنیم
نماینده مردم تهران در گفتگو با بازار:

رفع نشدن مشکلات اقتصادی؛ تجربه تلخ برجام| باید راه حل‌هایی برای اقتصاد در داخل طراحی کنیم

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: تجربه پسابرجام به ما ثابت کرد ما نمی‌توانیم از طریق تعامل با غرب مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم حتی در دو سالی که برجام اجرا شد پاسخ روشنی از این مسئله دریافت نکردیم.

ابوالفضل عمویی در گفت ‌وگو با خبرنگار پارلمانی بازار، با اشاره به تجارب پسابرجام در دوره احتمالی پساتحریم گفت: برجام را باید به عنوان یک تجربه ملی شناخت آن هم از جهت اینکه چه تحولاتی در آن رخ داد و چه درس‌هایی برای کشور ما آفرید.

وی تاکید کرد: تجربه پسابرجام به ما ثابت کرد ما نمی‌توانیم از طریق تعامل با غرب مسائل اقتصادی کشور را حل کنیم حتی در دو سالی که برجام اجرا شد پاسخ روشنی از این مسئله دریافت نکردیم.

این نماینده مجلس با بیان اینکه بخشی از مسائل اقتصادی ایران ریشه داخلی و بخشی ریشه خارجی دارد، بیان داشت: با این حال رفع مشکلات اقتصادی ایران راه حلی به غیر از غرب دارد از این جهت ما باید به برجام به عنوان یک تجربه ملی نگاه کنیم.

وی اظهار داشت: ما باید بیاموزیم تحت شرایط ظالمانه تحریم، راه حل‌هایی را برای اقتصاد داخلی خودمان طراحی کنیم و حتی بدانیم خواسته ما برای رفع تحریم نباید تنها یک منظره حقوقی داشته باشد بلکه مسئله ما منفعت اقتصادی است که از رفع تحریم‌ها به دست می‌آید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: تجارب پسابرجام به ما نشان داد که غربی‌ها هرچند در مواضع حقوقی خود ممکن است با یک دستور، اجرای تحریم‌ها را لغو کنند، اما در عمل با ایجاد موانع دیگر، اعم از موانع حقوقی و مشاوره‌ای و روانی سعی می‌کند که ایران را ایران دستاوردی نداشته باشد.

کد خبر: ۸۵٬۱۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha