۵ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۵
پهنای ورودی استان زنجان در شبکه زیر ساخت ۳ برابر افزایش یافت
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان:

پهنای ورودی استان زنجان در شبکه زیر ساخت ۳ برابر افزایش یافت

زنجان - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان گفت: در سال ۹۳ پهنای ورودی استان در شبکه زیر ساخت ۱۴گیگا بیت در ثانیه بود که هم‌اکنون به ۱۰۰ گیگا بیت در ثانیه رسیده و بیش از سه برابر افزایش داشتیم.

وحید فرخی در گفتگو با خبرنگار بازار، ضمن بیان اینکه زنجان قطب صنعت برق، آی تی و الکترونیک در کشور است، اظهار داشت: در راستای مصوبات سفر رئیس جمهور به استان در سال ۹۳، اقدامات زیر ساختی برای ایجاد شهرک آی تی ایجاد شد.

وی اظهار کرد: در سال ۹۳ پهنای ورودی استان زنجان در شبکه زیر ساخت ۱۴گیگا بیت در ثانیه بود که الان به ۱۰۰ گیگا بیت در ثانیه رسیده و بیش از سه برابر افزایش داشتیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت: در حوزه پهنای باندی که بهره برداری می شود یک گیگا بیت و سه صدم ثانیه بود که الان به ۱۴ گیگا بیت در ثانیه رسیده که بیش از ۱۳ برابر افزایش پهنای باند استفاده شده را داریم. 

فرخی ابراز کرد: ۶۰ هکتار برای برای شهرک صنعتی برق و ای تی قابلیت واگذاری دارد.

وی افزود: مذاکراتی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی انجام شده است و یکی از گزینه های اصلی در سطح کشور برای ایجاد دیتاسنتر بین المللی است که بیش از ۶۰ هکتار زمین می خواهد و با توجه به سرمایه گذاری کلان، ۱۵ تریلیون تومان نیاز است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات زنجان، تصریح کرد: این استان بیش از ۴۰ هزار و ۲۰۰ فارغ‌التحصیل رشته آی‌تی دارد و  با تکمیل شهرک صنعتی برق، الکترونیک و آی‌تی، شاهد اشتغال‌زایی عظیمی در استان خواهیم بود.

کد خبر: ۸۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha