۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۱
اقتصاد نفتی را به تولید گره بزنیم
رئیس خانه صمت مازندران:

اقتصاد نفتی را به تولید گره بزنیم

ساری- رضوی، رئیس خانه صمت مازندران گفت: عدم ثبات اقتصاد کلان قدرت برنامه ریزی را از تجار و بازرگانان گرفته است درحالی که باید اقتصاد به جای نفت با تولید گره زنیم.

سید مجتبی رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با بیان اینکه بیشترین مشکلات واحدهای تولیدی ناشی از عدم ثبات قوانین و بخشنامه ها است، اظهار داشت: قوانین و بخشنانه های خلق الساعه تمام برنامه ریزی های واحدهای تولیدی را برهم می زند.

وی با بیان اینکه تولیدکنندگان با مشکلات فراوان نسبت به بازاریابی و پیدا کردن مشتری اقدام می کنند اما با بخشنامه هایی نظیر ممنوعیت صادرات کالا مواجه می شوند، ادامه داد: این درحالی است که کالای تولیدکننده بارگیری شده در گمرک وجود دارد و باید درگیری بورکراسی هایی برای ترخیص و یا بازگرداندن کالا شود.

رئیس خانه صمت مازندران افزود: عدم ثبات قوانین و بخشنامه ها و بروز مشکل فراروی سبب می شود تا تولیدکنندگان نزد مشتریان خارجی به بی تعهدی محکوم شوند و عدم ثبات اقتصاد کلان قدرت برنامه ریزی را از واحدهای صنعتی گرفته است و نمی توانیم برای شش ماه یا یکسال آینده برنامه ریزی کنیم.

رضوی ادامه داد: تمام استراتژی های واحدهای صنعتی شناور است و آیتم هایی که باعث ایجاد تورم و بی ثباتی می شود را باید از بین برد زیرا اقتصاد کلان در دست بخش خصوصی نیست و دولت با تغییر نرخ ارز سبب بروز تورم در سیستم می شود.

وی کنترل تورم را اولین نیاز و مطالبه صنعتگران و تولیدکنندگان دانست و گفت: عدم کنترل تورم سبب افزایش و گران شدن قیمت تولیدات می شود و این مسئله قدرت خرید مردم را کاهش می دهد و سبب می شود کالا دست تولیدکننده بماند.

رئیس خانه صمت مازندران تاکید کرد: سال ها بند ناف خود را به نفت گره زدیم و باید از فرصت کنونی استفاده و اقتصاد را از نفت رها کنیم و به تولید گره زنیم و ریل های صادراتی را تقویت کنیم.

کد خبر: ۸۴٬۹۹۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha