۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۱
عملیات کشت تونلی محصولات جالیزی در زنجان آغاز شد/ اشتغال ۳۴ درصدی در بخش کشاورزی
رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان:

عملیات کشت تونلی محصولات جالیزی در زنجان آغاز شد/ اشتغال ۳۴ درصدی در بخش کشاورزی

زنجان- تاراسی، رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان گفت: عملیات کشت تونلی محصولات جالیزی و سبزی و صیفی برای اولین بار در زنجان آغاز شده است.

جواد تاراسی در گفتگو با خبرنگار بازار به شعار سال نامگذاری شده از سوی مقام معظم رهبری اشاره کرد و گفت: هر دستگاه اجرایی به تناسب ماموریت و وظایف خود برنامه‌هایی را در مورد شعار سال بررسی و احصا می‌کنند.

وی اظهار کرد:طی سالجاری موانع بر سر راه توسعه بخش کشاورزی در بخش های مختلف در این حوزه در استان شناسایی و رفع می شود. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه در بخش کشاورزی در تغییر کاربری اراضی مشکلاتی وجود دارد،اظهار کرد: برخی از قوانین  دست و پا گیر که دستگاه‌های اجرایی جلوی پای سرمایه گذار قرار می دهند باید در این حوزه اصلاح شود. 

تاراسی همچنین بر رفع موانع توسعه سرمایه گذاری در بخش کشاورزی در استان تاکید کرد و گفت: باید دستگاه‌های اجرایی بسترهای لازم برای حضور سرمایه گذاران در بخش کشاورزی را فراهم کنند. 

وی با بیان اینکه توجه به سرمایه گذاری در بخش کشاورزی اشتغال این بخش را هم افزایش می دهد،تاکید کرد:  در حال حاضر اشتغال استان در بخش کشاورزی بیش از ۳۴ درصد است. 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی زنجان با بیان اینکه عملیات کشت تونلی محصولات جالیزی و سبزی و صیفی برای اولین بار در زنجان آغاز شده است، ابراز داشت: افزایش دمای خاک، جوانه زنی با سرعت بیشتر، پیش رس کردن محصول، کاهش مصرف آب،سهولت کنترل و مبارزه باعلف های هرز و کاهش هزینه های تولید از مزایای کشت های تونلی و نایلونی است. 

تاراسی یاد آورشد: طی سال جاری کشت تونلی و نایلونی در مزارع کشاورزی استان افزایش خواهد یافت.

کد خبر: ۸۴٬۹۷۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha