۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۶
تونل دوم گردنه حیران به زیر بار ترافیک می‌رود
مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل:

تونل دوم گردنه حیران به زیر بار ترافیک می‌رود

اردبیل- مدیرکل راه و شهرسازی اردبیل گفت: تونل دوم گردنه حیران در محدوده استان اردبیل امسال تکمیل و به زیر بار ترافیک خواهد رفت.

محبوب حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: با دو مرحله انفجار در دهنه خروجی تونل دوم محور نمین به سمت حیران مقدمات چهار خطه شدن این محور آغاز شده تا در دو فاز اجرای این پروژه را شاهد باشیم.

وی تصریح کرد: در نیمه اول امسال قرار شد تا با تلاش پیمانکار و تراشه برداری در خروجی و ورودی تونل و دهانه گیری مراحل اولیه کار در ۶۵۰ متر گالری های متعدد به انجام برسد تا با تأمین اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریالی شاهد بهره برداری از فاز اول تا پایان تابستان باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل گفت: فاز دوم کار که عمدتا در داخل تونل خواهد بود در پاییز و زمستان انجام خواهد شد تا امکان بهره برداری کامل از تونل دوم گردنه حیران فراهم آمده و امکان تردد ایمن برای هموطنان از این مسیر به وجود آید.

حیدری افزود: در کنار احداث این تونل، باند دوم این مسیر و راه های طرفین نیز به طول ۲.۳ کیلومتر اجرایی خواهد شد که اعتبار مورد نیاز برای این پروژه نیز ۹۸۵ میلیارد ریال خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: بیش از چهار میلیون تردد سالانه در محور اردبیل – نمین به سمت آستارا انجام می شود و این محور در طول سال به ویژه در ایام گردشگری با ترافیک سنگینی روبه روست که احداث تونل دوم می تواند گره ترافیکی را در این مسیر تا حد زیادی باز کند.

حیدری به روند ساخت و توسعه بزرگراه های استان در سال های اخیر اشاره کرد و ادامه داد: مجموع بزرگراه های در دست مطالعه استان ۳۱۹ کیلومتر و اجرا شده نیز در مجموع ۱۱۷ کیلومتر است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اضافه کرد: با برنامه ریزی که اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل انجام داده، احداث و توسعه بزرگراه ها به عنوان یک رویکرد جدی مطرح بوده و سالانه قرار است ۵۰ تا ۶۰ کیلومتر بزرگراه در استان اردبیل اجرایی و عملیاتی شده و امکان بهره برداری آن فراهم آید.

کد خبر: ۸۴٬۹۰۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha