۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۱
تاکید «بایدن» بر کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای

تاکید «بایدن» بر کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای

بایدن، رئیس جمهور آمریکا گفت: اراده جدی برای کاهش تولید گازهای گلخانه‌ای به نصف تا سال ۲۰۳۰ داریم.

به گزارش بازار، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا روز گذشته (پنجشنبه) در نشست مجازی سران در زمینه تغییرات اقلیمی اظهار کرد: آمریکا قصد دارد اهداف خود را در زمینه کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای دو برابر کند و میزان انتشار این گازها را تا سال ۲۰۳۰ بین ۵۰ تا ۵۲ درصد کاهش دهد.

در همین حال، شبکه فرانس ۲۴ در گزارشی اعلام کرد، تصمیم دولت بایدن برای اینکه تا پیش از سال ۲۰۳۰ آمریکا را در مسیر کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای قرار دهد، وعده‌ای جاه طلبانه است که برای اقتصاد آمریکا چالش برانگیز خواهد بود. چنین تغییراتی لزوماً پیامدهای سنگینی بر موضوع اشتغال در آمریکا خواهد داشت و شکست بایدن را در انتخابات میان دوره‌ای آمریکا در سال ۲۰۲۲ رقم خواهد زد.

به گزارش این شبکه تلویزیونی، آمریکا دومین کشور بزرگ منتشر کننده گازهای گلخانه‌ای در جهان پس از چین است. پیش از این دونالد ترامپ از توافق آب و هوایی پاریس خارج شد، اما جو بایدن قصد دارد میراث دوران ریاست جمهوری باراک اوباما را احیا کند. «مَتیو مَبَن» خبرنگار شبکه فرانس ۲۴ در گزارش خود در مورد نشست مجازی آب و هوایی گفت: نشست مجازی امروز تقریباً همه رؤسای جمهور کشورها را درگیر خواهد کرد و برای بایدن فرصتی خواهد بود تا طرح خود را برای مبارزه با بحران آب و هوایی ارائه دهد. طرح بایدن جاه طلبانه تلقی می‌شود؛ چرا که دولت بایدن قصد دارد پیش از سال ۲۰۳۰ آمریکا را در مسیر کاهش ۵۰ درصدی انتشار گازهای گلخانه‌ای متعهد کند. این وعده کمابیش برای اروپا چالش برانگیز است و ۳۰۰ تن از رؤسای شرکت‌های فعال در بخش انرژی باید وی را همراهی کنند.

کد خبر: ۸۴٬۸۹۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha