۲ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۵۹
طرح بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی قزوین اجرا می‌شود
معاون منابع طبیعی قزوین:

طرح بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی قزوین اجرا می‌شود

قزوین- معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: طرح بهره برداری از محصولات فرعی جنگلی استان امسال در سطح ۵۰ هکتار اجرا می‌شود.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین، محرم رضایی اظهار داشت: در قالب این طرح با برگزاری مزایده، در ازای پرداخت حقوق دولتی به متقاضیان، مجوز برداشت محصولات فرعی جنگلی نظیر زرشک، سماق و زالزاک ارایه می شود.

وی همچنین گفت: بهره مالکانه و حقوق دولتی مربوط به این طرح پس از دریافت از بهره برداران به حساب خزانه دولت واریز خواهد شد.

معاون فنی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین اظهار داشت: این طرح در راستای بهره برداری از محصولات جنگلی موجود در اراضی ملی با حفظ ضوابط مربوط به صیانت از آنها و کمک به اقتصاد و معیشت خانوارهای روستایی اجرا می شود.

رضایی زاده افزود: این طرح همچنین به پیشبرد اقتصاد مقاومتی کمک می کند و امیدواریم با ایجاد صنایع تبدیلی مرتبط، ارزش افزوده مناسبی در این بخش به وجود بیاید.

وی گفت: میانگین تراکم درختان در ذخیره گاه‌های جنگلی استان قزوین ۳۰۰ پایه در هر هکتار است که تقریبا با میانگین کشوری برابری می کند، البته این رقم به جز تراکم جنگل های شمال کشور است

کد خبر: ۸۴٬۸۲۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha