۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۶:۵۹
بسته‌های حمایتی گردشگری دولت مانند جوک است/ توجیه نداشتن سود ۱۲ درصدی تسهیلات
در گفت‌وگو با بازار مطرح شد؛

بسته‌های حمایتی گردشگری دولت مانند جوک است/ توجیه نداشتن سود ۱۲ درصدی تسهیلات

خرمشهر- غریبی، یک فعال اقتصادی در حوزه گردشگری گفت: بسته‌های حمایتی دولت برای بخش گردشگری و هتلداری مانند جوک است و به جای اینکه به واحدهای گردشگری کمک کنند، هزینه‌ای نیز سربار آنها کردند.

عبدالله غریبی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: دولت یک نهاد تصمیم‌گیر و سیاستگذار در بخش تولید، اشتغال و تبدیل فرصت‌های موجود به بالفعل است.

وی افزود: یعنی مدیریت این امور ۱۰۰ درصد با دولت است و چنانچه دولت برای برنامه‌های خود استراتژی نداشته باشد به طور حتم نمی‌تواند هیچ اقدامی کند و قدمی بردارد.

این فعال اقتصادی در حوزه گردشگری اظهار کرد: اینکه دولت چقدر جدی بوده، چه کمیته و یا کمیسیون‌های تخصصی برای رفع معضل هر بخشی تشکیل داده و چه میزان مدیریت کرده باید کارشناسان متولی امر پاسخ بدهند.

دولت شفاف‌سازی کند
غریبی ادامه داد: بخش گردشگری در سال ۱۴۰۰ حداقل تا نیمه‌های امسال با وضعیت فعلی که در حال پیشروی است قطعا با سال گذشته هیچ تفاوتی نخواهد داشت مگر اینکه شرایط موجود تغییر پیدا کند و این اپیدمی به نوعی کمرنگ شود.

وی مشخص شدن شفاف سیاست‌های گردشگری از سوی دولت را یکی از انتظارات فعالان گردشگری عنوان کرد و گفت: دولت باید برنامه‌های خود را به صورت شفاف مشخص کند و به بخش خصوصی به عنوان مجری و کارگزار این صنعت توضیح دهد و شرح وظایف آنها را در اصل مشخص کند که شامل دو بخش سیاستگذاری و اجرایی می‌شود.

این فعال اقتصادی در حوزه هتلداری توضیح داد: سیاستگذاری با دولت است و اجرا با بخش خصوصی و مدیران بخش گردشگری حتما باید یک چشم انداز تدوین کنند.

بسته‌های حمایتی گردشگری دولت مانند جوک است/ توجیه نداشتن سود ۱۲ درصدی تسهیلات

گردشگری مرده است

غریبی بسته‌های حمایتی دولت برای بخش گردشگری و هتلداری را به جوک تشبیه کرد و گفت: یک شوخی بی مزه بوده و به جای اینکه به واحدهای گردشگری کمک کنند، هزینه‌ای نیز سربار آنها کردند.

دولت در قالب تسهیلات ۱۲ درصدی می‌گوید می‌خواهد جبران کند البته این تسهیلات تاکنون نیز محقق نشده و سئوال اینجاست وقتی فردی درآمد نداشته، اقساط آن را چگونه باید پرداخت کند و آن سود را اضافه کند؟

این فعال اقتصادی در حوزه گردشگری با بیان اینکه در خارج از کشور کمک‌های بلاعوض می‌شود، اظهار کرد: داخل کشور اگر به این شکل کمک نمی‌شود، حداقل تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شود؛ دریافت ۱۲ درصد سود از فردی که متضرر شده چه توجیهی دارد؟

غریبی اضافه کرد: تامین اجتماعی و اداره مالیات در حال ایفای ۱۰۰ درصد حقوق خود هستند؛ آینده صنعت گردشگری ایران با این شرایط مرده است.

وی در ادامه سخنان خود نجات صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند را در گروی باز شدن مسیر تردد برای اتباع عراقی قلمداد کرد و افزود: منطقه آزاد اروند هیچ تفاوتی با سایر مکان‌ها ندارد و باید راهی پیدا کند تا مسیر برای تردد اتباع عراقی باز شود.

کد خبر: ۸۴٬۷۵۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha