۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۹
۲۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله گناوه نوسازی می‌شود
۴۰۰ واحد آسیب دید؛

۲۰۰ واحد مسکونی آسیب‌دیده از زلزله گناوه نوسازی می‌شود

بوشهر - مهدیان، معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با اشاره به ورود خسارت به ۴۰۰ واحد مسکونی در شهرستان گناوه بر اثر زلزله، گفت: ۲۰۰ واحد نیاز به نوسازی دارد.

عزیز الله مهدیان در گفت‌وگو با خبرنگار بازار اظهار داشت: با حضور کارشناسان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در مناطق زلزله‌زده، بررسی دقیق خانه‌های آسیب دیده از زلزله در شهرستان گناوه انجام شده است.

وی با بیان اینکه همه خانه‌های آسیب‌دیده مرمت و یا نوسازی خواهند شد اضافه کرد: بخش زیادی از آسیب‌های مربوط به خانه‌های قدیمی و خشتی هستند که قابل مرمت نبوده و باید بازسازی شوند.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تصریح کرد: هرچند خانه‌ای که به کلی تخریب شده باشد را نداریم ولی خانه‌های قدیمی به صورتی آسیب‌دیده‌اند که قابل ترمیم نبوده و نوسازی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع ۴۰۰ واحد مسکونی در این زمین‌لرزه دچار آسیب شده است که ۲۰۰ واحد قابل بازسازی و مرمت است و ۲۰۰ واحد مسکونی باید نوسازی شود.

مهدیان ادامه داد: عملیات مرمت و بازسازی واحدهای آسیب‌دیده در سریع‌ترین زمان انجام می‌شود و نوسازی واحدها نیز در نیمه نخست امسال اجرا و تکمیل خواهد شد تا صاحبان آن بتوانند در این واحدها ساکن شوند.

وی بیان کرد: در بازسازی واحدهای آسیب دیده ۵۰ میلیون تومان کمک بلاعوض و ۱۱۵ میلیون تومان تسهیلات چهار درصد ارائه می‌شود که در مجموع ۱۶۵ میلیون تومان برای هر واحد هزینه خواهد شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: همه تلاش خود را برای تسریع در اجرای برنامه‌های بازسازی و نوسازی واحدهای آسیب دیده به کار خواهیم گرفت.

کد خبر: ۸۴٬۷۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha