۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۹
واکسن «برکت» تیرماه تولید انبوه می‌شود/ ماجرای خرید واکسن توسط شرکت‌ها
سخنگوی وزارت بهداشت:

واکسن «برکت» تیرماه تولید انبوه می‌شود/ ماجرای خرید واکسن توسط شرکت‌ها

ساری- سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه تمام توان ما براین است تا واکسن ایرانی تولید کنیم، گفت: واکسن برکت تیرماه به تولید انبوه می رسد.

به گزارش واکسن آنلاین، سیما سادات لاری پیش ازظهر چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران در علوم پزشکی مازندران درباره تولید واکسن ایرانی اظهار داشت: در حال حاضر همه توان کشور براین است تا واکسن های ایرانی تولید شود.

وی با عنوان اینکه رقابت زیادی در تهیه واکسن وجود دارد و اگر بخواهیم جمعیت زیادی را واکسینه کنیم باید به تولید این محصول در داخل بپردازیم، گفت: اکنون جزو معدود کشورهایی هستیم که به تولید واکسن مشغول هستیم.

سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: واکسن برکت از جمله تولیدات داخلی است و سایت آن برای کارآزمایی بالینی مرحله سوم فراخوان داده است و پیش بینی می شود اوایل تیرماه به تولید انبوه برسد.

سادات لاری یادآور شد: همچنین واکسن پاستور از دیگر تولیدات به شمار می رود که حدود هشت استان از جمله مازندران پایلوت برای تزریق است.

وی با بیان اینکه واکسن پاستور به صورت مشترک با کوبا تولید می شود، یادآور شد: تابستان اتفاقات و جهش خوبی در تولید واکسن و واکسیناسیون سراسری خواهیم داشت.

سخنگوی وزارت بهداشت درباره واردات واکسن نیز گفت: تاکنون محموله هایی از روسیه، چین، هند و سبد کواکس به کشور وارد شده است.

سادات لاری درباره خرید شرکت های خصوصی و یا کارخانه‌ها گفت: این شرکت ها و افراد باید از سازمان غذا و دارو مجوزهای لازم را دریافت کنند و تاکنون چنین موردی انجام نشده است.

وی درباره تزریق واکسن نیز گفت: فعلا واکسن پولی نداریم و همه گروه‌ها طبق برنامه رایگان واکسینه می‌شوند.

کد خبر: ۸۴٬۶۸۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha