۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۰
پی‌گیری نامه رهبر انقلاب از شورای عالی و سازمان بورس؛ بیدگلی: بی اطلاعم| علی‌زاده: در جریان نیستم
بازار بررسی می‌کند؛

پی‌گیری نامه رهبر انقلاب از شورای عالی و سازمان بورس؛ بیدگلی: بی اطلاعم| علی‌زاده: در جریان نیستم

یکی از خبرگزاری‌های کشور اعلام کرد که رهبر انقلاب طی نامه‌ای از شورای عالی بورس خواستار رسیدگی به مشکلات بازار شدند که ظاهرا منابع بورسی فعلا در جریان این خبر نیستند.

بازار؛ گروه بورس: برخی از منابع خبری در خبری اعلام کردتد که رهبر انقلاب عصر روز گذشته در نامه‌ای از شورای عالی بورس خواستار بررسی مشکلات به وجود آمده در بورس شدند.

در بخشی از این خبر آمده که ایشان برداشتن موانع موجود در مسیر توسعه و پیشرفت بورس را با رعایت اصول تقویت نظارت حرفه‌ای، مداومت در بهبود اعتماد عمومی و تلاش برای دستیابی به هدف "توسعه اقتصادی" با تکیه بر نیروی همه ذی نفعان بازار سرمایه، اعم از سهام داران، سرمایه گذاران خواستار شدند.

در همین باره، خبرنگار بازار از مابع بورسی، پی‌گیریهای لازم را درباره این نامه انجام داد که منابع مورد نظر تا لحظه تنظیم خبر، چندان اطلاعی از ماجرای نامه نداشتند.

محسن علیزاده عضو ناظر شورای عالی بورس در واکنش به این خبر به بازار گفت: که بنده در جریان چنین نامه‌ای نیستم و اطلاعی در خصوص آن ندارم.

در این رابطه روابط عمومی سازمان بورس هم اظهار بی اطلاعی کرد.

همچنین  علی محمد اسلامی بیدگلی عضو شورای عالی بورس در مورد این نامه گفت: از این نامه بی اطلاعم و معمولا تا زمانی که نشستی برگزار نشود اطلاعاتی به ما از این موارد داده نمی‌شود.

در ماه‌های اخیر بازار سرمایه دچار ریزش سنگین شد و در پی آن جمعی از سهامداران در روربه روی سازمان بورس تجمع کردند و خواستار رسیدگی به وضعیت بورس و زیان وارد شده به سرمایه‌گذاران شدند.

امروز تا این زمان تنظیم خبر شاخص بورس تهران با  ۱۲هزار افت به یک میلیون ۲۰۷ هزار واحد رسید و نسبت به روز گذشته حدود ۰.۹۶ درصد ریزش داشته است. در پی این ریزش‌ها مجلس شورای اسلامی از تحقیق و تفحص از بازار سرمایه را مطرح کرده است.

دکتر پیمان میراب مسئول روابط عمومی وزارت اقتصاد هم به بازار گفت: بنده از این نامه اطلاعی ندارم.

یکی از فعالان قدیمی بازار سرمایه هم که نخواست نامش فاش شود به بازار گفت:یکی از دوستان بنده متن این نامه را در ساعت ۱۳دیروز برای بنده خواند. نمی توانم تایید یا تکذیب کنم.

کد خبر: ۸۴٬۶۷۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha