۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
تامین بودجه در سال ۱۴۰۰ برای گروه های شغلی که از معافیت هایی در حق بیمه برخوردار بودند
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

تامین بودجه در سال ۱۴۰۰ برای گروه های شغلی که از معافیت هایی در حق بیمه برخوردار بودند

شریعتمداری، وزیر کار گفت: بند «و» در تبصره «۲» لایحه بودجه ۱۴۰۰ مانند لایحه بودجه سال قبل به پرداخت بدهی‌های دولت اختصاص دارد که در این میان برای سازمان تامین اجتماعی نیز اعتباری در نظر گرفته شده است.

به گزارش بازار به نقل از مرکز ملی فرش ایران، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، از تامین بودجه در سال ۱۴۰۰ برای گروه های مختلف شغلی  از جمله بافندگان فرش که از معافیت هایی در حق بیمه برخوردار بودند خبر داد.

وی گفت: برای گروه های مختلف شغلی مثل جامعه بافندگان فرش دستباف،   زنبورداران و سایر اقشار که از معافیت هایی در حق بیمه برخوردار بودند، در بند (و) تبصره  ۲ قانون بودجه در جزء دیگری غیر از ۸۹ هزار میلیارد تومان منابع که برای سازمان تامین اجتماعی تامین اعتبار شده و مابقی ردیف تا سقف تا ۱۵۰ هزار میلیارد تومان معین شده تا  به این بخش هم کمک جدی شود.

شریعتمداری تاکید کرد: در سال ۱۴۰۰  با این اقدام، معوقاتی که دولت در این زمینه دارد با توجه به تامین اعتبار ما به تفاوت ۸۹ هزار میلیارد تومان تا  ۱۵۰ هزار میلیارد تومان برطرف خواهد شد تا هیچ کس در نوبت و پشت نوبت دریافت استفاده از این نوع خدمات بیمه ای سازمان تامین اجتماعی قرار نگیرد و بیمه افراد بدون وقفه استمرار یابد.

وی بیان کرد: در سال گذشته شش هزار میلیارد تومان منابع از طریق تسهیل گر ما یعنی طریق جهاد دانشگاهی در امر توانمندسازی خانوار به خصوص بانوان  سرپرست خانوار در اختیار ۹ استان قرار گرفت تا  نسبت به توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار کمک شود.

وی گفت: این اقدام در سال ۱۴۰۰ برای تمامی استان ها با تامین اعتباری که انجام گرفته است تسری خواهد یافت.

کد خبر: ۸۴٬۶۷۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha