۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۲۵
اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی
رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا اعلام کرد

اجرای طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی

مقیمی، رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا از کشف ۶۵۶ میلیارد ریال انواع کالاهای اساسی احتکار شده و دستگیری ۹۵ متهم خبر داد.

به گزارش بازار، سردار محمدرضا مقیمی گفت: با فرارسیدن ایام ماه مبارک رمضان و افزایش قیمت برخی از کالاهای اساسی و ضروری مورد نیاز و همچنین اجرای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه با احتکار و گران فروشی کالاهای اساسی، اولین طرح سراسری تشدید مبارزه با احتکار کالاهای اساسی به مدت ۷۲ ساعت طی هفته گذشته در سراسر کشور اجرا شد.

وی افزود: در طرح مذکور کارآگاهان پلیس امنیت اقتصادی، با خدمت مضاعف و تلاش‌های شبانه روزی و اقدامات تخصصی پلیسی محل دپو و نگهداری کالاهای اساسی و ضروری را شناسایی کردند.

رئیس پلیس امنیت اقتصادی ناجا تصریح کرد: در بازرسی از این انبارها ۵ هزار و ۵۶۰ تن انواع کالای اساسی شامل برنج، خرما، گندم و جو، حبوبات، رب گوجه فرنگی، ماکارونی، نهاده‌های دامی، روغن خوراکی، قند و شکر، مرغ و گوشت، کود شیمیایی و سموم دفع آفات نباتی به همراه ۵۱ هزار لیتر مواد شوینده، ۵۳ هزار و ۳۰۰ قطعه لوازم یدکی خودرو، ۱۱۰ حلقه لاستیک و ۱۸ هزار لیتر روغن موتور احتکار شده را کشف کردند.

این مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: کارشناسان ارزش کالاهای مکشوفه را بیش از ۶۵۶ میلیارد ریال برآورد کردند و در این رابطه ۹۵ نفر متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.

وی بیان داشت: مبارزه جدی با این پدیده شوم اقتصادی کمک به توزیع عادلانه کالا در بین مصرف کنندگان و حفظ تعادل عرضه و تقاضا بوده و تاکنون هموطنان عزیز در این راه پلیس امنیت اقتصادی را به خوبی همراهی کرده اند.

سردار مقیمی از هموطنان خواستار شد که در صورت مشاهده و اطلاع از هرگونه فعالیت افراد فرصت طلب و سودجو در زمینه احتکار و قاچاق کالا و ارز، موضوع را به مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اطلاع دهند.

کد خبر: ۸۴٬۶۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha