۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
اعلام ممنوعیت خرید گندم سن زده از کشاورزان/ سم پاشی مزارع با جدیت دنبال شود
مدیرحفظ نباتات جهادکشاورزی همدان خبرداد:

اعلام ممنوعیت خرید گندم سن زده از کشاورزان/ سم پاشی مزارع با جدیت دنبال شود

همدان - مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان بابیان اینکه بر اساس ضوابط اعلامی برای خرید گندم، گندم‌های سن‌زده کشاورزان خریداری نخواهد شد، گفت: کشاورزان نسبت به سم پاشی مزارع اقدام کنند.

به گزارش بازار و به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی استان همدان؛ شهرام پیشه‌رو افزود: در حال حاضر استان همدان ۳۸۸ هزار هکتار زیرکشت گندم آبی و دیم و ۱۲۰ هزار هکتار نیز زیرکشت جو دیم و آبی دارد و کشاورزان باید با دقت از نظر کارشناسان این حوزه برای سم‌پاشی مزارع و مقابله با گسترش سن‌ اقدام کنند.

وی مقدار سم‌پاشی مزارع زیرکشت غلات گندم و جو استان همدان را برای مقابله با سن مادر تاکنون ۷۱ هزار و ۹۶۷ هکتار اعلام کرد و گفت: سال قبل سرمای کافی برای از بین رفتن مقدار مناسب سن‌ها را در استان نداشتیم پس با افزایش دما پیش‌بینی افزایش تراکم سن را در مزارع داریم.

مدیر حفظ نباتات سازمان جهادکشاورزی استان همدان بابیان اینکه بر اساس ضوابط اعلامی برای خرید گندم، گندم‌های سن‌زده کشاورزان خریداری نخواهد شد، گفت: کشاورزان نسبت به سم پاشی مزارع اقدام کنند.

پیشه ور اظهار کرد: استان همدان ۱۵۰ فروشنده مجاز انواع سم دارد و سالانه در استان برای انواع مبارزه شیمیایی در مزارع بین ۴۵۰ تا ۴۸۰ تن سم استفاده می‌شود.

وی گفت: سرانه مصرف سم همدان بین ۰.۶ تا ۰.۷ کیلوگرم در هر هکتار است و اگر کشاورزان عملیات مبارزه با سن مادر را مناسب انجام دهند ۹۵ درصد از مزارع نیازی به مبارزه با پوره سن ندارد.

کد خبر: ۸۴٬۶۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha