۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۸
اهمیت خط هوایی و ریلی برای توسعه اقتصادی/ بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل به پایان می‌رسد
استاندار اردبیل:

اهمیت خط هوایی و ریلی برای توسعه اقتصادی/ بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل به پایان می‌رسد

اردبیل- استاندار اردبیل راه‌اندازی خط هوایی و ریلی ایمن را زمینه‌ساز تحول در اقتصاد استان دانست و گفت: بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل به پایان می‌رسد.

اکبر بهنام‌جو در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، اظهار کرد: یکی از زیرساخت‌های اصلی در تحول و تحرک‌بخشی به اقتصاد استان اردبیل تدارک زیرساخت‌های لازم در سه بخش هوایی، ریلی و زمینی است تا سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بیشتر به استان اردبیل جذب شوند.

وی به مراحل پایانی برقراری خط ریلی اردبیل – میانه و اتصال به شبکه سراسری اشاره کرد و گفت: با راه‌اندازی راه آهن اردبیل – میانه تا پایان امسال بخش عظیمی از این اهداف تحول و تحرک اقتصادی محقق می‌شود.

استاندار اردبیل به آخرین وضعیت فرودگاه اردبیل و برقراری پروازهای متعدد با راه‌اندازی باند اصلی اشاره کرد و افزود: تا پایان خردادماه و اتمام عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه شاهد دایر شدن پروازهای متعدد به مقصد فرودگاه اردبیل خواهیم بود.

بهنام‌جو تصریح کرد:‌ در سال‌های اخیر عملیات زیرسازی و آسفالت‌ریزی باند اصلی فرودگاه اردبیل به صورت کیفی و مناسب آغاز شده و عملیات آسفالت‌ریزی مدرن در حال انجام است.

وی به تلاش پیمانکار پروژه برای تکمیل آسفالت این باند اصلی اشاره کرد و ادامه داد: مشکل خاصی برای پروازهای عادی در هفته‌های آینده وجود نخواهد داشت اما برای کل باند اصلی آسفالت‌ریزی لایه آخر از اوایل اردیبهشت ماه آغاز می‌شود.

بهنام‌جو در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: امیدواریم در کنار بهسازی باند اصلی، شاهد تأمین اعتبار برای ارتقا سیستم ناوبری در این فرودگاه باشیم تا علاوه بر حل مشکل نشست و برخاست هواپیماها در ایام یخ‌زدگی یک ایمنی را در پروازها در فصول سرد سال شاهد باشیم.

وی اضافه کرد: در سال‌های اخیر بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای تجهیز، مناسب‌سازی و راه‌اندازی سیستم روشنایی در باندهای فرودگاه استان اردبیل هزینه شده و همچنان با هزینه‌کرد مناسب سایر تجهیزات نیز خریداری و راه‌اندازی می‌شود.

استاندار اردبیل بیان کرد: با ارتقا شرایط پرواز در فرودگاه اردبیل امیدواریم امکان نشست و برخاست هواپیماهای غول‌پیکر نیز در این فرودگاه فراهم آمده و با ارتقا ضریب امنیت سیستم پروازی در این فرودگاه بتوانیم شرایط مناسبی را برای دایر کردن پروازهای بین‌المللی نیز به وجود آوریم.

کد خبر: ۸۴٬۶۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha