۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۴
دولت برای تسهیل صدور مجوزها اقدام کند
عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس:

دولت برای تسهیل صدور مجوزها اقدام کند

مصری، عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس گفت: بیش از ۱۰ سال است که تقاضای مجلس از دولت برای تسهیل در صدور مجوزها به جایی نرسیده است.

به گزارش بازار، عبدالرضا مصری گفت: حدود ۱۲ سال است که به دنبال تسهیل در صدور مجوزها هستیم، اما محقق نشده و هربار موانع جدیدی به دنبال قوانینی که وضع می‌شود ایجاد می‌شود.
مصری با بیان اینکه تسهیل کننده مسیر تولید وزارت اقتصاد است، گفت: هر هفته این موضوع در کمیسیون ویژه حمایت از تولید و رفع موانع مطرح می‌شود.

او با اشاره به وظایف ذاتی اقتصادی دستگاه‌ها گفت: ۱۰ سال است از دولت تقاضا می‌کنیم که برای رفع قوانین مزاحم تولید لایحه‌ای ارائه کند. طرحی هم که مجلس مطرح می‌کند با انتقاد دستگاه‌های اجرایی مواجه می‌شود.

عضو کمیسیون ویژه حمایت از تولید مجلس افزود: برای رفع موانع تولید، باید دستگاه‌های اجرایی قوانین مزاحم را بردارند.

عبدالرضا مصری افزود: در صورت همراهی نکردن دستگاه‌ها و هریک از این عوامل تولید حذف قوانین دست و پاگیر به مشکل می‌خورد.

او با انتقاد از ناهماهنگی برخی دستگاه‌ها و بانک‌ها در حل مشکل تولید کننده و رفع موانع تولید گفت: پیگیری‌های ما به نتیجه‌ای نرسیده است.

این نماینده مجلس کوتاهی وزارت اقتصاد را علت اصلی این مسائل دانست و ادامه داد: قانون اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴، سیزده سال پیش به تصویب رسید و دولت را مکلف به تسهیل شرایط واگذاری کرد.

پیش از این هم مجلس شورای اسلامی روز نهم دی ماه سال گذشته از توضیحات وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره مشکلات شرکت کشت و صنعت نیشکر هفت تپه قانع نشد و به وزیر اقتصاد و دارایی کارت زرد داده بود.

مصری با بیان اینکه دولت در ارائه لوایح در رابطه با کسب و کار تنبل است، گفت: ساماندهی مجوزهای کسب و کار، لغو مجوزهای دست و پاگیر و تسهیل و تسریع صدور مجوزهای ضروری برای فعالان اقتصادی از زمان تصویب قانون برنامه پنجم توسعه از مهمترین موضوعات در حمایت از رونق تولید بوده، اما با وجود تصویب قوانین و مقررات متعدد همچنان معضل مجوزها مخل تولید است.

کد خبر: ۸۴٬۶۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha