۱ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۵
رکوردشکنی تولید فولاد ایران در دومین ماه امسال| جایگاه دهم میان تولیدکنندگان بزرگ فولاد
بازار گزارش داد؛

رکوردشکنی تولید فولاد ایران در دومین ماه امسال| جایگاه دهم میان تولیدکنندگان بزرگ فولاد

ایران یکی از بزرگترین فولادسازان خاورمیانه است و این کشور در سال جاری میلادی توانسته است افزایش تولید فولاد را تجربه کند. این کشور در دو ماه اول امسال توانست رشد ۱۱.۵ درصدی تولید را تجربه کند.

بازار؛ گروه بین الملل: طبق گزارش اتحادیه بین المللی فولاد در ماه فوریه سال ۲۰۲۱ میلادی۱۵۰.۲ میلیون تن فولاد در دنیا تولید شد که ۴.۱ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن افزایش داشت. در این ماه چین که بزرگترین تولید کننده فولاد در دنیا است ۸۳ میلیون تن فولاد تولید کرد و حجم تولید این کشور نسبت به سال قبل از ان با افزایش ۱۰.۹ درصدی همراه بود.

در این ماه هند که یکی دیگر از تولیدکنندگان بزرگ قاره آسیا بود تنها ۹.۱ میلیون تن فولاد تولید کرد و میزان تولید در این کشور بر خلاف چین با کاهش همراه بود. آمارها از کاهش ۳.۱ درصدی میزان تولید فولاد این کشور نسبت به فوریه سال ۲۰۲۰ خبر می دهد و دلیل این مساله تداوم بحران کرونا در این کشور آسیایی و نرخ بالای ابتلا و مرگ و میر در هند است. مساله ای که سبب شد بسیاری از واحدهای فولادسازی در این کشور نتوانند با تمامی ظرفیت خود کار کنند.

در ماه فوریه سال جاری تولید فولاد ژاپن ۵.۶ درصد، تولید در کشور امریکا ۱۰.۹ درصد و تولید در کشور روسیه ۱.۳ درصد تنزل پیدا کرد. در مقابل  تولید فولاد در کشورهای کره جنوبی و آلمان با افزایش همراه بود.

تولید ۳۱۵ میلیون تن فولاد در دو ماه
گزارش ارایه شده توسط اتحادیه بین المللی آهن و فولاد نشان می دهد در ۶۴ کشور بزرگ تولید کننده فولاد که عضو این اتحادیه هستند ۳۱۵ میلیون تن فولاد تولید شد که ۶.۶ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان افزایش داشت. این ۶۴ کشور در مجموع ۸۵ درصد از فولاد دنیا را تولید می کنند.

کشورهای عضو آسیا و اقیانوسیه بیشترین سهم تولید فولاد دنیا را داشتند و در مجموع ۲۳۰.۸ میلیون تن فولاد تولید کردند و رکورد افزایش تولید فولاد را به خود اختصاص دادند. در این بازه دو ماهه تولید فولاد در کشورهای آسیا- اقیانوسیه ۱۰.۱ درصد و در ماه فوریه به تنهایی ۷.۵ درصد رشد کرد.

کشورهای این منطقه در ماه دوم سال جاری میلادی ۱۰۹.۷ میلیون تن فولاد تولید کردند. بعد از آسیا- اقیانوسیه، کشورهای اروپایی قرار دارند که رکورد رشد ۶.۹ درصدی تولید فولاد در دو ماه اول امسال را ثبت کردند و ۸.۲ میلیون تن فولاد تولید کردند. در سوی دیگر طیف کشورهای امریکای شمالی قرار دارند که تولید آنها در ماه فوریه ۸.۹ درصد نسبت به ماه فوریه سال ۲۰۲۰ تنزل پیدا کرد و حجم تولید در دو ماه اول سال جاری هم با کاهش ۷.۱ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن همراه بود.

در کشورهای خاورمیانه ۳.۲ میلیون تن فولاد در دومین ماه سال جاری میلادی تولید شد در حالیکه در ماه های ژانویه و فوریه امسال  این کشورها ۶.۸ میلیون تن فولاد وارد بازار کردند و رشد ۰.۴ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل را تجربه کردند.

ایران در کجای این فهرست است
طبق گزارش ارایه شده توسط اتحادیه بین المللی آهن و فولاد، ایران از جمله بزرگترین تولیدکنندگان فولاد در خاورمیانه است و در فهرست بزرگترین فولادسازان دنیا جایگاه دهم را به خود اختصاص داده است. آمارها نشان می دهد این کشور در بازه دو ماهه مورد شاهد رشد ۱۰.۸ درصدی تولید فولاد نسبت به مدت مشابه سال قبل بود در حالیکه تولید فولاد این کشور در ماه فوریه ۱۱.۵ درصد نسبت به سال قبل رشد کرده بود.

ایران در دو ماه اول امسال ۵ میلیون تن فولاد تولید کرد در حالیکه در اولین ماه امسال ۲.۳ میلیون تن فولاد وارد بازار مصرف کرده بود. کشورهای ترکیه، آلمان و برزیل در این رده بندی جایگاه قبل از ایران را دارند ولی نرخ رشد تولید فولاد در این کشورها در بازه دو ماهه مورد مطالعه کمتر از ایران بود.

 این اتحادیه کشورهای چین، هند ، ژاپن و امریکا چهار کشور بزرگ تولید کننده فولاد در دنیا هستند  و حجم تولید فولاد در دو کشور اول نسبت به مدت مشابه سال قبل از ان به ترتیب ۱۲.۹ درصد و ۳.۴ درصد رشد کرد در حالیکه تولید در کشورهای ژاپن و امریکا در بازه دو ماهه مورد مطالعه به ترتیب با کاهش ۴.۷ درصدی و ۹.۹ درصدی همراه بود. کشورهای روسیه و کره جنوبی در این رده بندی جایگاه پنجم و ششم را دارند در دو ماه مورد مطالعه به ترتیب ۱۲.۱  میلیون و ۱۱.۵ میلیون تن فولاد تولید کردند. در این رده بندی ترکیه جایگاه هفتم را دارد که ۶.۴ میلیون تن فولاد در ماه های فوریه و ژانویه امسال تولید کرد و شاهد رشد ۹.۴ درصدی تولید نسبت به مدت مشابه سال قبل بود.

کد خبر: ۸۴٬۵۸۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha