۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۵
تحویل یک میلیون دُز واکسن «کوو برکت» به وزارت بهداشت

تحویل یک میلیون دُز واکسن «کوو برکت» به وزارت بهداشت

عسگری، معاون اجتماعی ستاد اجرایی فرمان امام گفت: اولین محموله واکسن «کوو برکت» را اردیبهشت به میزان یک میلیون دوز به وزارت بهداشت تحویل می‌دهیم.

به گزارش بازار، علی عسگری در نشست خبری به مناسبت راه اندازی بیمارستان صحرایی در محوطه بیمارستان مسیح دانشوری افزود: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در آغاز شیوع کرونا در تمام مراحل مقابله با این ویروس از ماسک تا دارو و واکسن یاریگر وزارت بهداشت بوده است.

وی گفت: موضوع واکسن از فروردین سال گذشته در ستاد اجرایی فرمان امام (ره) آغاز شد و مرحله سوم به زودی آغاز می‌شود که می‌تواند مرحله آغاز واکسیناسیون نیز باشد.

عسگری با تاکید بر صنعتی سازی واکسن افزود: از نظر دانش فنی مشکلی نداریم. ماه تیر با راه اندازی خط سوم کاملا صنعتی - ظرفیت ماهانه ۲۰ میلیون دوز را خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه هفته پیش بیست اکسیژن ساز و بای پپ نیز به وزارت بهداشت اهدا شد گفت:با توجه به وضعیت کرونا در تهران قرار شد چند بیمارستان صحرایی در کنار بیمارستان‌های اصلی برپا شود که از آن جمله بیمارستان صحرایی امروز در بیمارستان مسیح دانشوری است که در صورت نیاز از هجده تخت فعلی می‌توانیم تا پنجاه تخت کمک کنیم و بخش‌های دیگر در صورت نیاز از آزمایشگاه تا بخش‌های پشتیبان اضافه شود.

کد خبر: ۸۴٬۵۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha