۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۰
تعلیق ۹ استاندارد خودروسازی
رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد

تعلیق ۹ استاندارد خودروسازی

شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد از تعلیق ۹ استاندارد از استانداردهای ۸۵ گانه در صنعت خودروسازی خبر داد.

به گزارش بازار، غلامرضا شریعتی در نشست خبری با بیان اینکه استانداردهای ۸۵ گانه برای رشد و توسعه صنایع خودروسازی به تایید شورای عالی استاندارد رسیده گفت: در حال حاضر به علت مسائل ناشی از تحریم‌ها، اجرای برخی از این استانداردها تعلیق شده و در حال حاضر بیش از ۷۶ مورد از استانداردهای ۸۵ گانه در صنعت خودروسازی رعایت و اجرایی می‌شود.

وی افزود: ما تاییدیه‌های آزمایشگاه‌های اروپایی را در خصوص رعایت این استانداردها از خودروسازان مطالبه می‌کنیم و آن‌ها نیز ملزم به رعایت این استانداردها و وفق دادن خود با آن‌ها هستند.

وی با بیان اینکه انتظار ما از خودروسازان این است که در اجرای استانداردها از سازمان ملی استاندارد جلوتر باشند گفت: در دنیا نیز خودروسازان در اجرای استانداردها، جلوتر از استانداردهای ملی خود هستند و ما نیز این موضوع را به خودروسازان اعلام کرده‌ایم.

شریعتی افزود: ما به خودروسازان سخت می‌گیریم چرا که این موضوع گامی در راستای تقویت تولید است و باعث می‌شود، خودروسازها بتوانند در بازارهای منطقه و جهانی حضور یابند و ارزآوری داشته باشند.

وی با بیان اینکه خودرو، کالایی لوکس نیست و کالای ضروری محسوب می‌شود، گفت: باید در راستای رعایت استانداردها برای بهبود شرایط زندگی مردم حرکت کنیم و در این راستا خودروسازان در زمینه اجرای استاندارد عابر پیاده در حال نصب تجهیزات تست هستند.

شریعتی تاکید کرد: آنچه قانون در مورد رعایت استانداردهای خودرویی صراحت دارد، به طور جدی از خودروسازان طلب می‌کنیم و هیچ نوع چشم پوشی یا غفلتی در این مورد صورت نخواهد گرفت.

رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: صنایع خودرویی در اروپا نیز بر اساس مقررات فنی ارزیابی می‌شوند و ما هم در ایران استانداردهای ۸۵ گانه را برای صنعت خودروسازی اجباری کرده‌ایم.

شریعتی گفت: اگر هم اکنون مشتریان ما به اجبار برخی از خودروهای داخلی را می‌خرند، اما با توجه به وضعیت خودروسازی کشور و در صورت رعایت استانداردها، مشتریان در آینده به اختیار خودروی ایرانی می‌خرند.

کد خبر: ۸۴٬۵۳۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha