۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۵۸
جلوگیری از ورود ۲ هزار تن کالای غیر استاندارد در سال گذشته
رئیس سازمان ملی استاندارد اعلام کرد

جلوگیری از ورود ۲ هزار تن کالای غیر استاندارد در سال گذشته

شریعتی، رئیس سازمان ملی استاندارد گفت: از ورود دو هزار تن کالای غیر استاندارد در سال گذشته جلوگیری شد.

به گزارش بازار، غلامرضا شریعتی در نخستین نشست خبری خود افزود: این محموله‌های غیراستاندارد شامل: مواد غذایی، وسایل الکترونیکی، وسایل الکتریکی، چرم، لوازم خانگی و لوازم مختلف بود که از ورودشان جلوگیری شد.

وی با بیان اینکه تلاش ما در این مسیر ادامه دارد افزود: در بحث انرژی نیز با احصاء مصرف انرژی و تدوین استانداردهای مربوطه، بازنگری و به روزکردن آن‌ها سعی کردیم به نحوی عمل کنیم که مصرف‌کنندگان بتوانند با آگاهی از محصول و مصرف انرژی آن، تصمیم‌گیری هوشمندانه‌ای داشته باشند.

وی افزود: با کمک ۳۰ شرکت بازرسی، مصرف انرژی صنایعی را که بیش از حد استاندارد انرژی مصرف می‌کنند و استانداردهای تدوین شده از سوی وزارتخانه‌های نفت و نیرو را رعایت نمی‌کنند مشخص کردیم.

شریعتی با بیان اینکه ۳۴ صنعت در حال ارزیابی از نظر مصرف انرژی هستند گفت: در سه سال گذشته برخی از صنایع بیش از ۴۰ میلیون بشکه نفت معادل ۲ میلیارد دلار انرژی مصرف کردند.

رئیس سازمان ملی استاندارد افزود: این موضوع به مقامات عالی اطلاع داده شده تا برخوردهای لازم را با این صنایع داشته باشند تا صنایع خود را با استانداردها منطبق کنند.

وی جلوگیری از فعالیت صنایع آلاینده هوا را از دیگر اقدامات سازمان استاندارد بیان کرد و گفت: این صنایع یک میلیارد تن آلاینده هیدروکربور، ۱/۵ میلیون تن نیتروژن و ۱۵ هزار تن سولفور را به محیط زیست وارد کرده‌اند.

کد خبر: ۸۴٬۵۱۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha