۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۲۰:۱۳
صادرات نفت عربستان کاهش یافت
در ماه فوریه؛

صادرات نفت عربستان کاهش یافت

صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه به کمترین رقم در هشت ماه گذشته رسید.

به گزارش بازار به نقل از شاتا، داده‌های منتشرشده توسط مؤسسه جودی (Joint Organizations Data Initiative -JODI)  در روز دوشنبه (۳۰ فروردین‌ماه) نشان داد صادرات نفت خام عربستان در ماه فوریه کاهش یافت و به کمترین مقدار در هشت ماه گذشته رسید زیرا بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان برای حمایت از قیمت نفت به‌طور داوطلبانه تولید را محدود کرد.

صادرات نفت خام ریاض در ماه فوریه به ۵ میلیون و ۶۲۵ هزار بشکه در روز رسید که کمترین مقدار از ژوئن ۲۰۲۰ بود. صادرات نفت این کشور یک ماه پیش از آن ۶ میلیون و ۵۸۲ هزار بشکه در روز بود.

صادرات عربستان در ماه ژانویه برای هفتمین ماه پیاپی افزایش یافت و به بالاترین مقدار خود از آوریل سال ۲۰۲۰ رسید.

تولید نفت خام ریاض در ماه فوریه نیز کاهش یافت و به کمترین مقدار از ماه ژوئیه پارسال یعنی ۸ میلیون و ۱۴۷ هزار بشکه در روز رسید، تولید نفت خام این کشور در ماه ژانویه ۹ میلیون و ۱۰۳ هزار بشکه در روز بود.

مجموع صادرات نفت خام و فرآورده‌های نفتی عربستان در ماه فوریه به ۶ میلیون و ۸۶۰ هزار بشکه در روز رسید، این رقم در ماه ژانویه ۷ میلیون و ۷۵۰ هزار بشکه در روز بود.

صادرات فرآورده‌های نفتی عربستان در ماه فوریه افزایش یافت و به یک میلیون و ۲۳۰ هزار بشکه در روز رسید. تقاضای فرآورده‌های نفتی نیز در همین بازه زمانی افزایش یافت و به یک میلیون و ۸۸۵ هزار بشکه در روز رسید.

کد خبر: ۸۴٬۵۰۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha