۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۴۳
جو دامی گران و در بازار کمیاب شد
یک مقام مسئول خبر داد

جو دامی گران و در بازار کمیاب شد

کیهانی، رئیس هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام کشور گفت: در حال حاضر با کمبود اقلام علوفه ای بخصوص جو مواجه هستیم به همین دلیل شاهد هستیم که قیمت جو در بازار آزاد به ۵هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است.

بازار؛ گروه کشاورزی: حسین کیهانی رئیس هیات مدیره اتحادیه کارخانجات خوراک دام، طیور و آبزیان کشور به «بازار» گفت: در حال حاضر متاسفانه با کمبود اقلام علوفه ای بخصوص جو مواجه هستیم.  

کیهانی افزود: در حالی که قیمت مصوب جو هزار و ۷۰۰ تومان است امروز قیمت جو در بازار آزاد به مرز ۵ هزار و ۳۰۰ تا ۵ هزار و ۴۰۰ تومان رسیده است و اگر شرایط به همین نحو پیش برود قطعا وضعیت تولید و تولیدکننده بدتر از گذشته خواهد شد.  

وی در خصوص وضعیت موجودی دیگر نهاده ها نیز گفت: شرایط ذرت بهتر است به طوری که در بازار آزاد با قیمت ۴هزار تومان موجود است و عرضه می شود.  

کیهانی تصریح کرد: قیمت کنجاله سویا نیز نسبت به سال گذشته کمتر شده و به ۷هزار و ۵۰۰ رسیده است.

این مقام مسئول در پایان تاکید کرد: امیدواریم در سال جاری حجم واردات نهاده ها حداقل در سطح فعلی باقی بماند و ادامه یابد تا به مشکلات اساسی تر بر نخوریم. این در شرایطی است که بر اساس آنچه به ما می رسد کماکان بحث انتقال ارز مساله بزرگی است و در خصوص تخصیص آن مشکلات و چالش هایی وجود دارد که امیدواریم هر چه زودتر این مشکلات رفع شود.

کد خبر: ۸۴٬۵۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha