۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۶:۰۳
بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه با اصلاح مدیریت
کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد

بازگشت نقدینگی به بازار سرمایه با اصلاح مدیریت

رحمانی، کارشناس بازار سرمایه گفت: در سال گذشته شاهد ورود نقدینگی زیادی به بازار سرمایه بودیم،، اما مدیریت نادرست همه نقدینگی را از این بازار خارج کرد.

به گزارش بازار، علی رحمانی، مدیر عامل اسبق شرکت بورس افزود: بازار سرمایه طی چند سال اخیر یا از وفور نقدینگی دچار مشکل شده و یا مثل سال جاری از کمبود نقدینگی رنج می‌برد.

وی ادامه داد: نداشتن مدیریت صحیح و مخدوش شدن اعتماد عمومی به این بازار سبب خروج نقدینگی از این بازار شده که امیدوارم با اصلاح مدیریت به این بازار برگردد.

این کارشناس بازار سرمایه گفت: در حال حاضر نیز ابهامات سیاسی موجود که ناشی از انتخابات ریاست جمهوری طی ماه‌های آینده است و همچنین تعیین نرخ ارز، سبب شده که ورود نقدینگی به این بازار با مشکل روبرو باشد.

رحمانی افزود: بازار برای رشد به یک محرک قوی نیاز دارد و در صورتی که شرایط به همین منوال باشد نباید انتظار رشد را از این بازار داشته باشیم.

وی گفت: شرکت‌هایی که در شرایط کنونی فروش ارزی دارند نیز به دلیل ابهام در تعیین نرخ ارز با مشکلاتی برای تأمین نقدینگی روبرو هستند.

این کارشناس بازار سرمایه با اشاره به تلاش مسئولین برای بازگشت رونق به این بازار افزود: مشکلات این بازار باید ریشه‌یابی شده و نباید انتظارات زیادی از این بازار داشته باشیم.

رحمانی ادامه داد: بازار سرمایه طی چند سال اخیر به قدری بزرگ شده که رقمی معادل ۲ هزار میلیارد تومان که به این بازار تزریق شده رقم بزرگی نبوده و این بازار برای رشد به نقدینگی بالاتری نیاز دارد.

وی گفت: در صورت ورود نقدینگی به این بازار نیز نباید انتظار زیادی از این بازار داشته باشیم، زیرا قرار نیست یک شبه همه صف‌های فروش در این بازار جمع شده و این بازار دوباره وارد فاز رشد شود.

کد خبر: ۸۴٬۴۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha