۳۱ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۰
آتش گرانی در بازار آهن

آتش گرانی در بازار آهن

از آنجایی که بازار مقاطع با مشاهده روند صعودی بازار ارز بلافاصله واکنش نشان می داد، اما این بار به روند نزولی نرخ دلار توجهی نکرد و قیمت ها در بازار آهن همچنان در حال افزایش می باشد.

به گزارش بازار به نقل از آهن پرایس، براساس اخبار منتشر شده از مذاکرات وین، خبرهای مثبتی از این مذاکرات به گوش می رسد و دو طرف وارد نوشتن سند شده اند؛ به واسطه همین اخبار بازار ارز روندی نزولی را تجربه می کند به طوری که روز گذشته در ساعاتی از روز قیمت دلار نسبت به ابتدای روز حدود ۳۰۰ تومان کاهش را تجربه کرد و به رقم ۲۴ هزار و ۳۸۵ تومان رسید. از آنجایی که بازار مقاطع با مشاهده روند صعودی بازار ارز بلافاصله واکنش نشان می داد و قیمت ها در این بازار افزایش پیدا می کرد، اما این بار به روند نزولی نرخ دلار توجهی نکرد و قیمت ها در بازار آهن همچنان در حال افزایش می باشد. افزایش قیمت پایه شمش از سوی بورس کالا عامل این اتفاق می باشد که این هفته نیز مجددا چیزی حدود ۴ درصد افزایش یافت و منجر به تداوم افزایش قیمت مقاطع شد.

بورس کالا که به صورت مستقل عمل می کند و همچنین از نحوه تعیین قیمت پایه نیز اطلاعاتی منتشر نمی کند؛ اما گفته می شود برای کاهش فاصله قیمت شمش داخلی با قیمت های جهانی این افزایش قیمت ها رخ داده است و به نظر می رسد این ماجرا همچنان ادامه دارد. از سوی دیگر، این روزها در بازار چیزی که کمتر مشاهده می شود، خریدار می باشد؛ به عبارت دیگر همانند سایر بازارها بخش تقاضا هم در انتظار نتایج مذاکرات می باشد. این مسئله بدان معناست که حتی باوجود عدم تقاضا و همچنین کاهش قیمت ارز، بورس کالا آتش گرانی بازار آهن را که از ابتدای سال جدید روی موج تورم سالیانه آغاز شده بود شعله ور می کند.

با این تفاسیر، بررسی های صورت گرفته از قیمت های اعلام شده از سوی تولیدکنندگان مقاطع حاکی از این است که روز گذشته در بازار میلگرد شاهد افزایش قیمت بودیم، به این صورت که قیمت میلگرد حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومان افزایش یافت و حتی برخی از شرکت ها قیمت های دوم یا سوم اعلام کردند و برخی نیز فروش خود را بستند. همچون روزهای گذاشته میلگرد راد همدان پیشتاز قیمت میلگرد سایز ۱۴ می باشد و با نرخ ۱۴ هزار و ۳۲۵ تومان اعلام شد. قیمت نبشی نیز از سوی تولیدکنندگان این حوزه با افزایش حدود ۱۰۰ الی ۵۰۰ تومانی اعلام شد. در این بین قیمت ناودانی نیز همانند نبشی همان میزان افزایش قیمت را تجربه کرد. قیمت سپری هم شاهد افزایش ۱۰۰ تومانی بود.

در بازار تیرآهن نیز افزایش قیمت پر باری را در سایزهای پرفروش و سایر سایزهای این محصول شاهد بودیم، به طوری که تیرآهن کیلویی ۱۰۰ الی ۱۲۰ تومان افزایش یافت و قیمت تیرآهن شاخه ای نیز افزایش قیمت ۵۰ الی ۸۰ هزار تومانی را در سایزهای پر فروش تجربه کرد و دیگر سایزها نیز ۱۳۰ الی ۲۵۰ هزار تومان رشد قیمت داشتند. افزایش قیمت ها به بازار پروفیل هم رسید به طوری که پروفیل سایز۲، حدود ۵۰۰ الی ۸۰۰ تومان افزایش داشت و در سایر سایزها با افزایش شدید ۵۰۰ الی ۱۵۰۰ تومانی مواجه شدیم.

کد خبر: ۸۴٬۴۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha