۴ دی ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۷
۶۲۹ پرونده تخلف صنفی در بخش کالا و خدمات زنجان تشکیل شده است
طی بازرسی های انجام گرفته:

۶۲۹ پرونده تخلف صنفی در بخش کالا و خدمات زنجان تشکیل شده است

زنجان - رئیس اداره بازرسی سازمان صمت استان زنجان گفت: از زمان گران شدن بنزین، ۶۲۹ پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات تشکیل شده و ارزش ریالی این پرونده‌ها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است.

 اسماعیل مسلمی در گفتگو با بازار،به نظارت جدی و ویژه سازمان صنعت و معدن استان زنجان از بازار اشاره کرد و گفت: از زمان گران شدن بنزین تا ۳۰ آذرماه سال جاری، ۴۸۴ مورد شکایت و گزارش مردمی به این سازمان ارسال شده است که از این تعداد ۲۷۶ مورد تلفنی،۱۴۴ مورد حضوری، یک مورد کتبی و ۴۳ مورد اینترنتی و از طریق اپلیکشین آپ بوده است. 

وی اظهار کرد: گزارشات و شکایت های مردمی طی این بازه زمانی نسبت به گذشته به صورت میانگین روزانه به تعداد ۱۵ مورد معادل  ۲.۵ برابر افزایش یافته است. 

رئیس اداره بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت زنجان گفت: از زمان گران شدن بنزین حدود شش هزار و ۶۳۳ مورد بازرسی در استان از واحدهای صنفی در بخش کالا و خدمات توسط ۱۵ تیم بازرسی متشکل از بازرسان اتاق اصناف تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت و معدن و فرمانداری ها انجام گرفته است. 

مسلمی ابراز کرد: از این تعداد بازرسی ۶۲۹ پرونده تخلف در بخش کالا و خدمات تشکیل شده و ارزش ریالی آن‌ها بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال بوده است. 

وی گفت: عمده تخلفات این پرونده های تخلف درج نکردن قیمت، صادر نکردن فاکتور و گران فروشی  بوده است. 

رئیس اداره بازرسی سازمان صمت زنجان با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ آماده دریافت شکایات مردمی به خصوص گران فروشی است، گفت: یک تیم ویژه بازرسی هم به صورت نامحسوس نظارت لازم از بازار را دارد. 

مسلمی همچنین بر تشدید بازرسی و نظارت بر بازار زنجان تاکید کرد و یادآور شد: با اصنافی که اقدام به گران فروشی و احتکار کنند برخورد جدی می شود.

کد خبر: ۸۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha